Voorbeeld/model document EOT?

lucgescheiden
Berichten: 2810

Re: Voorbeeld/model document EOT?

#46 , 02 apr 2012 20:07

@Edirs
Het EOT model stond sinds 17h31 integraal in deze draad gecopieterd....
dus met de selecte, Ctrl+c en Ctrl+v kon u onmiddellijk aan de slag.
Handige documenten voor Personenrecht

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Edris
Berichten: 28
Locatie: Beringen

#47 , 10 apr 2012 07:42

documenten zijn aangepast en aan beide partijen gegeven. Nu is het aan hen. Ik wens ze een fijne scheiding ;)

tomro
Berichten: 3

#48 , 12 apr 2012 17:11

Beste ik zou ook wel zo'n voorbeeld wensen, aangezien ik nu net aan het scheiden ben en alles aan het regelen ben

Thanks

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#49 , 12 apr 2012 18:10

zie bij lucgescheiden of bij mij
onderaan onze antwoorden staat
handige documenten voor Personenrecht.
Wel daar staan de voorbeelden :wink:
PS onder elke hoofdstuk staat bijna elke maal een lijst met documenten
Deze zijn oa het werk van Vandebos en JPV :D

Leslieke
Berichten: 9

#50 , 13 jul 2012 11:41

Kan iemand mij zo'n voorbeeld doorsturen alsook eentje van het verzoekschrift aub?

Vandebos
Berichten: 16087

#51 , 13 jul 2012 12:07

Hier vindt u deze documenten terug:

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=37033" onclick="window.open(this.href);return false;

pttmie11
Berichten: 9

#52 , 09 jun 2014 11:31

Zou ik ook een voorbeeld exemplaar kunnen krijgen.
Geen beiden wil iets doen ten koste van de andere en alles zo snel, vlot en goedkoop mogelijk afhandelen.

Vandebos
Berichten: 16087

#53 , 09 jun 2014 16:36

De link hierboven verwijst naar een sectie nuttige documenten. Deze bevat een link naar de rapidshare locatie waar u een standaard eot kan afhalen.

a038537
Berichten: 5

#54 , 05 feb 2015 13:45

Ik kan deze documenten nergens vinden. De link lijkt niet te werken.

a038537
Berichten: 5

#55 , 05 feb 2015 13:49

Voorbeeld/model document EOT? De link lijkt niet meer te werken.

Vandebos
Berichten: 16087

#56 , 05 feb 2015 16:52

Dat klopt. De provider die werd gebruikt heeft zijn kostprijs zonder veel voorafgaandelijke waarschuwing vertwaalfvoudigd...
Komt nog eens bij dat het moederbord van mijn werkpc thuis defect raakte (is een custom made moederbord, kan dus niet zomaar vervangen worden..)

Maar! Sedert twee dagen is alles terug in werkende staat.

Dit weekend plaats ik de documenten publiek bij een nieuwe provider en vervang de links. Indien het dringender is mag u me steeds via pb een emailadres bezorgen en dan stuur ik het je zo door.

haelewyn
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#57 , 16 aug 2016 11:37

De onderlinge overeenkomst heb ik reeds opgemaakt maar ik kan geen verzoekschrift voor de rechtbank vinden.
Mocht iemand mij hiermee kunnen helpen en dat doorsturen ... Dan graag !

Links naar rapidshare sites schijnen niet meer te werken.

haelewyn
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#58 , 19 aug 2016 10:46

Voor wie daar naar op zoek zou gaan (niet makkelijk te vinden) ook een kopij in tekst van een model voor verzoekschrift.
Let wel dat dit als bijlage de EOT overeenkomst moet krijgen evenals enkele documenten die je moet afhalen op het gemeentehuis.

cfr website rechtbank Antwerpen..
Als bijlagen bij het verzoekschrift dienen neergelegd te worden :

1° de overeenkomsten opgesteld met toepassing van de artikelen 1287 en 1288 Ger. W. ;
2° in voorkomend geval , de boedelbeschrijving die in artikel 1287, tweede lid, Ger.W. wordt bedoeld;
3° een uittreksel uit de geboorteakte en uit de huwelijksakte van de echtgenoten;
4° een uittreksel uit de geboorteakte van de minderjarige kinderen bedoeld in artikel 1254, §1,
tweede lid, Ger.W.;
5° bewijs van nationaliteit en woonst (met historiek) van elk van de echtgenoten (Nota : Een attest afgeleverd door uw gemeente is vereist : een kopie van de identiteitskaart volstaat niet! )
---------------------------------------------------------
Tekst verzoekschrift :

VERZOEK TOT ECHTSCHEIDING DOOR ONDERLINGE TOESTEMMING

Mijnheer familienaam alle offici�le voornamen en mevrouw familienaam alle offici�le voornamen willen uit de echt scheiden door onderlinge toestemming. Mijnheer is Belg, beroep, geboren op datum te gemeente en heeft als officieel adres adres (en* als feitelijke verblijfplaats adres). Mevrouw is Belg, beroep, geboren op datum te gemeente en heeft als officieel adres adres (en* als feitelijke verblijfplaats adres). Mijnheer en mevrouw zijn gehuwd op datum te gemeente. Zij hebben geen v��r hun huwelijk opgesteld huwelijkscontract, noch een wijzigende verklaring achteraf. (of Zij zijn gehuwd met huwelijkscontract huwelijksstelsel opgesteld door notaris familienaam en voornaam, op datum te gemeente. eventueel wijziging van het huwelijkscontract)

Mijnheer en mevrouw hebben geen gezamenlijke minderjarige, wettige, natuurlijke, geadopteerde kinderen of andere afstammelingen in neergaande lijn die in leven zijn, overleden zijn of nog moeten geboren worden.

Mijnheer en mevrouw voldoen aan de voorwaarden om uit de echt te kunnen scheiden door onderlinge toestemming. Zij zijn beiden meer dan 20 jaar. Zij zijn meer dan twee jaar geleden gehuwd. Zij willen de echtscheidingsprocedure inleiden voor de rechtbank van eerste aanleg te gemeente. Zij hebben in toepassing van de artikels 1287 en 1288 van het Gerechtelijk Wetboek een EOT-overeenkomst opgesteld op datum van de goederenovereenkomst. In deze overeenkomst regelen zij hun wederzijdse rechten, met inbegrip van hun overlevingsrechten voor het geval een van beiden zou overlijden tijdens de echtscheidingsprocedure, evenals de regeling van hun verblijfplaats tijdens de procedure en de uitkering tussen de echtgenoten. Dit alles zoals door de wet is voorgeschreven.

Mijnheer en mevrouw hebben hun EOT-overeenkomst (of De EOT-notarisakte) als bijlage 1 aan dit verzoekschrift toegevoegd. (eventueel Mijnheer en mevrouw hebben een boedelbeschrijving van hun goederen laten maken door notaris familienaam, voornaam op datum te gemeente. Deze boedelbeschrijving is als bijlage 5 toegevoegd.)

Mijnheer familienaam en mevrouw familienaam verzoeken de rechtbank, volgens artikels 275 en 276 van het Burgerlijk Wetboek en de artikels 1287 tot en met 1304 van het Gerechtelijk Wetboek, om hun echtscheiding door onderlinge toestemming uit te spreken. (eventueel Bovendien verzoeken zij de rechtbank om hun afspraken over persoonlijk onderhoudsgeld in een vonnis te bekrachtigen.)

dag maand jaar

Met de meeste achting,

familienaam en voornaam van mevrouw en mijnheer
twee handtekeningen

Joeri_J
Berichten: 650

#59 , 19 aug 2016 12:57

Mijnheer en mevrouw hebben geen gezamenlijke minderjarige, wettige, natuurlijke, geadopteerde kinderen of andere afstammelingen in neergaande lijn die in leven zijn, overleden zijn of nog moeten geboren worden.
Bedankt voor uw tekst !
In het geval er wel kinderen zijn, wat moet allemaal opgenomen zijn in dit verzoek?
gewoon vermelden dat er wel X gezamelijke minderjarige kinderen zijn?
of moet er nog meer informatie vermeld worden?

haelewyn
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#60 , 19 aug 2016 18:03

http://www.law.ugent.be/gandaius/gpv/be ... /EOT/HTML/

Op deze pagina kan je de andere mogelijkheden links aanklikken.
Zowel de modellen voor wel / geen huis , wel / geen kinderen.

Terug naar “Echtscheiding”