afgifte zoon weekend na vakantieregeling

sharky1
Topic Starter
Berichten: 45

afgifte zoon weekend na vakantieregeling

#1 , 06 sep 2008 17:42

Volgende feiten: Co-ouderschap met bezoekrecht elke 2 weken.(jammer genoeg)
Laatste weekend in juni was onze zoon bij de moeder. De vakantieregeling:Eerst 2 weken bij vader dan 2 weken bij moeder en zelfde voor maand augustus. Nu de vraag wie krijgt het kind het eerste weekend van september?
2 mogelijkheden:
1. indien weekends gewoon doorgerekend worden (als er geen vakantieregeling was), heeft de moeder het recht om het eerste weekend van september het kind te houden.
2. Vakantieregeling wordt buiten beschouwing gehouden dus laatste weekend van juni bij moeder, dus eerste weekend van september kind bij de vader.

Ik werk in shiften dus mogelijkheid één is voor mij gemakkelijker qua continuïteit (vroeg-laat-vroeg-laat).De moeder beslist zelf mogelijkheid 2 toe te passen zonder enig overleg, enkel om te pesten.
Wat is de gangbare regeling?
Bedankt
enjoy life

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 06 sep 2008 17:44

Hoe staat de regeling uitgestippeld in jullie EOT of op het vonnis?

sharky1
Topic Starter
Berichten: 45

#3 , 06 sep 2008 19:42

Enkel de data en uren staan vermeld in het vonnis anders wordt er niets geschreven hoe opnieuw te starten na een vakantieregeling dus alles is voor interpretatie vatbaar. Tis gewoon weer werk voor advocaten en elk zal weer zijn waarheid vertellen.
Bestaat er nu echt geen sluitend ontwerp waarbij er geen vragen zijn?
enjoy life

Reclame

belle1970
Berichten: 47

#4 , 07 sep 2008 00:39

In onze eot stond ook niets vermeld daarover ( in het voorontwerp )
En ik heb er laten inzetten dat buiten de vakantierperiodes mijn exman de kinderen heeft op de pare weken en ik op de onpare weken .
Anders geraak jer er op de duur niet meer aan uit .
Voor mij is het nu gemakkelijk wil ik iets regelen met de kids kijk ik enkel naar de onpare weken .

Maar het is inderdaad zolas je het zegt als het er niet instaat ...
is het voor interpretatie vatbaar en dan het is het weer advocaten werk

Hier in ons dierbaar belgie kan en mag alles ? En wetten voor co ouderschap daar is er nog veel werk aan .

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 08 sep 2008 11:41

‘bezoekrecht elke 2 weken‘ dient best vervangen door “recht op persoonlijk contact met ..............elke even (of oneven) week(zie kalender met genummerde weken en met maandag=begindag) van ...dag ..u.. tot ...dag ..u..;deze regeling vervalt tijdens de hele hiernavolgende vakanties...”.

“Art.387bis.In alle gevallen...kan de jeugdrechtbank in het belang van het kind, op verzoek van beide ouders of van één van hen...alle beschikkingen met betrekking tot het ouderlijk gezag opleggen of wijzigen.”(Burgerlijk Wetboek)

Indien u er niet in slaagt de regelingen m.b.t. de kinderen minnelijk aan te passen,of deze minnelijke aanpassingen niet in acht genomen worden dan kan u zich wenden tot de jeugdrechter,bij verzoekschrift op tegenspraak.Kopieer daartoe de tekst van art.1034ter Gerechtelijk Wetboek en gebruik deze als invulformulier.Adresseer dit na invulling aan de Jeugdrechter van de verblijfplaats van de kinderen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#6 , 08 sep 2008 13:23

‘bezoekrecht elke 2 weken‘ dient best vervangen door “recht op persoonlijk contact met ...
Klopt helemaal zoals het in de wet geformuleerd is
Nochtans kan het m.i. nog eleganter:
Bestaat er nu echt geen sluitend ontwerp waarbij er geen vragen zijn?
De verblijfsregeling van de kinderen .... en ... is als volgt:

Op die manier geef je een voorzet aan de politiekers hoe het volgende keer in de wet dient opgenomen te worden :wink:
En behoud je maximaal kans op "Vrede tussen de ouders"

"... bij onenigheid omtrent het akkoord, verbinden de ouders er zich toe om minimaal 3 bemiddelingssessies te ondernemen bij een erkent bemiddelaar in familiale zaken alvorens de onnenigheid rond de verblijfsregeling voor te leggen aan de rechter."


RR

karin-m-k
Berichten: 22

#7 , 09 sep 2008 12:45

Bij ons staat er: "onpare weekends" Lekker duidelijk.

Archie
Berichten: 60

#8 , 09 sep 2008 16:20

Bij ons ook onpare weken, maar ex eist in hoger beroep een situatie van "om de 14-dagen". Als ik de discussie hier lees, is dat opnieuw een bron van ergernis die absoluut vermeden moet worden

Machteld
Berichten: 9

#9 , 01 okt 2008 14:05

wij hebben hier ook zoiets aan de hand.

In ons vonnis staat duidelijk: bij de vader om de 14 dagen vanaf vrijdagavond 19 uur tot de daarop volgende zondag 19uur. Dit vanaf (datum).

Nu beweerd ex dat 'aangezien de kinderen het laatste weekend voor de vakantie bij mij waren, het eerst weekend na de vakantie bij u zijn'
Nee, want als we vanaf die bepaalde datum telkens 2 weken bijtellen komen de kinderen pas het 2de weekend.

Resultaat: we gaan kids ophalen 2de weekend. Niemand thuis!

Weeral klacht neerleggen. niks helpt. Ze heeft al een dwangsom boven het hoofd hangen omdat ze de oudste zoon al 2 jaar niet meegeeft. Wat kan een mens nog doen, buiten toekijken ?

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#10 , 01 okt 2008 15:29

Ze heeft al een dwangsom boven het hoofd hangen omdat ze de oudste zoon al 2 jaar niet meegeeft. Wat kan een mens nog doen, buiten toekijken ?
Een potje huilen

Het is wat het is, in dit soort zaken ligt de oorzaak aan het falende systeem, maar ... men doet dit falen en dat is wraakroepend

RR

Terug naar “Echtscheiding”