Jeugdrechtbank....echt lachen?

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

Re: Jeugdrechtbank....echt lachen?

#46 , 29 sep 2011 02:52

Update: het ECHT LACHEN is er nu veel vaker bij. Het helpt om de zaken te kunnen plaatsen, maar ze zijn er niet minder erger op geworden.
Zoals gezegd: Jeugdrechter die ik voor de 3 keer "voorgeschoteld" krijg, heeft weer een nieuwe uitvinding om maar niks te moeten doen en verwerpt de zaak. M.a.w...ondanks, moeder veroordeeld voor gevangenisstraf wegens doelbewust beïnvloeden van kind en niet naleven van omgangsrecht, gezondheids problemen met kind, vaststelling oudervervreemding, problemen op school.... Motivering "geen gewijzigde omstandigheden" :mrgreen: pas op ,ze geeft nog toe dat er "ernstige problemen" zijn... maar die waren er vorige keer al, ook als is het nu erger.....
DIT IS LACHEN NIET? nee, want het beste moet nog komen.... slechts 1 week later......O.M. vordert een jeugdrechter ...Problematische Opvoedings Situatie. "tiens, geen gewijzigde omstandigheden? ah dan toch! :lol: POS Rechter vraagt advies aan Soc. Dienst.
lang verhaal kort: (ondertussen heel wat gebeurt, maar zij die soc. dienst kennen weten waar ik over spreek) 6 maanden later eindelijk een verslag.
Een giller! enkele voorbeelden: - Wij adviseren een plaatsing in een OBC....maar er is daar geen plaats! :D (oplossing, maar ééntje die er geen is) - Uitvoerig verslag hoe de medewerker van soc. dienst zich stoort aan het feit dat ik hem bij voornaam aanspreek ( weet dat ik hem vroeg of het mocht, JA en dat alle andere medewerkers zichzelf voorstellen met hun voornaam en ook zo aangesproken worden) maar dat mijn dochter 1,5 jaar van ons verwijderd werd door de moeder is geen spoor van te bekennen. Dat moeder daarvoor veroordeeld werd ook niet. Dat er een verslag is waar moeder ervoor zorgt dat er oudervervreemding is en dat het "kind letterlijk gek van kan worden" OOK NIET :?
Naast soc. verslag: plaatsing bij vader lijkt wel aangewezen al was het maar voor een proefperiode echter:
POS rechter: "plaatsing OBC is een voorstel van Soc. Dienst maar blijkt niet mogelijk, plaatsing bij vader of omkering van omgangrecht mag niet de bedoeling zijn van POS en is een burgerlijke zaak..dus we laten het kind dan maar bij moeder. :lol: m.a.w. mishandeling mag doorgaan omdat er tussen POS JRB en Burg JRB een akkoordje is? Daarnaast oordeelt de Burg. JRB dat er geen Gewijzigde Omstandigheden (zouden) zijn.... :roll: :mrgreen: DIT IS ECHT LACHEN...
is het nu gedaan? Bah neen, het wordt erger, hoe kan het ook anders, men neemt de oorzaak van de problemen niet weg EN men geeft geen kans aan mensen die er iets kunnen aan doen..... voorbeeld: op 27 september is mijn dochter (14jaar) AL 3 volle dagen naar school geweest...
Jeugdrechtbank?.."in het belang van het kind?" ... echt lachen!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#47 , 29 sep 2011 07:23

Ik dacht dat het totaal niet verboden was als ouder om uw eigen kinderen te gaan halen aan de school- of andere poorten, en ze gewoon niet terug te brengen.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#48 , 29 sep 2011 10:04

Klopt indien de huisvesting van je kind bij U is dan kan U de klas (lees maar daar waar het kind gevangen gehouden wordt als U wil) binnenstappen en samen met de kleine naar buiten stappen. Strafrechterlijk lijkt mij daar niet veel fout aan. Waar je wel rekening mee moet houden is leerplicht. Als ouder heb je naast rechten dus ook plichten en dat is ervoor zorgen dat je kind MOET LEREN !!!

Natuurlijk leert de 14 jarige dochter van ovan uit deze situatie en dat is dat men haar op een desastreuze en onmenselijke wijze aan het vernielen is. Dit moet verschrikkelijk zijn om telkens maar lijdzaam toe te moeten zien hoe anderen die nochtans bedoeld zijn om kinderen uit zo een nood/gevaarssituatie te halen daar telkens maar niet in slagen om de situatie te keren.

RR

Reclame

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

#49 , 30 sep 2011 01:35

...Natuurlijk leert de 14 jarige dochter van ovan uit deze situatie en dat is dat men haar op een desastreuze en onmenselijke wijze aan het vernielen is. Dit moet verschrikkelijk zijn om telkens maar lijdzaam toe te moeten zien hoe anderen die nochtans bedoeld zijn om kinderen uit zo een nood/gevaarssituatie te halen daar telkens maar niet in slagen om de situatie te keren...
:( idd ... zucht...
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Tattie
Berichten: 158

#50 , 30 sep 2011 20:50

je geeft me niet echt moed ovan...hier start het sociaal onderzoek komende maandag met een eerste gesprek (mag je daar dan trouwens al je verhaal doen?) ... vandaag weer een totaal verwaarloosde stiefdochter binnen gekregen... zucht... en wat kan je bewijzen? niks nada noppes want als we ze wassen ist probleem gedaan en van zodra ze onze schoenen aantrekt zijn haar pijnlijke totaal openliggende voeten ook aant genezen :( vandaag kregen we wel de kers op de taart... haar boterhammen van vorige (!) week vrijdag zaten nog in haar boekentas gepropt in zilverfolie...blijkbaar nemen ze daar de moeite niet om haar boekentas na te kijken, want bij moeder MOET ze warm eten op school... wat ze echt haat... maar zal makkelijker zijn voor de oma want daar zat ze ook alweer een ganse week zondag haar moeder te zien.... mijn laatste beetje hoop ligt nu echt bij het justitiehuis...khoop dat zij de waarheid zien en horen en een duidelijk standpunt (het onze) innemen...

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#51 , 01 okt 2011 06:50

Nu een reactie met oogkleppen op. Het totaalplaatje is mij onbekend. Tattie vergeef mij dat deze reactie enkel gaat over wat ik lees met die oogkleppen op.

je schrijft
bij moeder MOET ze warm eten op school... wat ze echt haat...
dus het enigste wat je in je bovenstaande bijdrage uitschreeuwt is het moeten warm eten. Dat zullen onze gevangens ook moeten doen, net zoals onze soldaten dat moeten doen, net zoals ze op kamp bij de jeugdbeweging dat allicht ook moeten doen. Net zoals het spreekwoord zegt "men moet eten wat de pot schaft"

Dus welliswaar met oogkleppen op wens ik hier toch aan te stippen naar dat wat U uitscheeuwt dat dit naar mijn opvatting eerder over gewenst gedrag van een moeder gaat in plaats van ongewenst gedrag.

Hiermee ook zeggende dat men wat moet opletten met het verschil tussen verwaarloost en iets in de aard van "totaal verwaarloost, .. maar na het wassen is het opgelost."
Een kind verwaarlozen kan aanleiding geven tot de ouder enkele jaren naar de gevangenis te sturen en/of het kind elders in een veilig gezin te laten plaatsen dus weg van de ouder die zijn kind verwaarloost. http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=31797" onclick="window.open(this.href);return false; De kans bestaat dus door traagheid v/h gerecht dat die tijdelijk plaatsing zolang duurt dat die ouder zijn kind kwijt is ook al is die ouder al geruime tijd terug op het goede spoor en in alle opzichten een voorbeeldige burger is!

Om deze bijdrage te eindigen waar ik begon er staan oogkleppen op en er is niet gekeken naar het totaalplaatje

RR

Tattie
Berichten: 158

#52 , 02 okt 2011 19:55

Geloof me rode ridder het gaat om veel meer dan enkel dat warm eten.... Het is het totaalplaatje waar de psychologische, emotionele en lichamelijke verwaarlozing om draait.... Om nog maar te zwijgen over het constant tegendraads doen waar het kind dan steeds het slachtoffer van is, over het achterhouden van info waar wij dan de moeilijkheden mee hebben en waar indirect ook weer het kind slachtoffer van is... Het is ondertussen al te veel om op te noemen rr....

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

#53 , 02 okt 2011 22:04

idd..een mooi voorbeeld hiervan hoe de perceptie voor derden is! Als je de zaken uit de context haalt lijken ze absurd of bagatellen. Maar het is EN, EN, EN, EN, EN ,EN…plus de Context. M.a.w het is een opeenstapeling van zoveel zaken die mislopen en ook hoe de omgeving daar op reageert. Maar meestal ontbreekt er bij de derden een notie van die context en de onnoemelijke opeenstapeling van problemen. Bij mij kijkt men vooral naar mijn frustratie, terwijl de problemen gewoon blijven liggen. Men bagatelliseert elk deeltje, maar samen zijn ze onoverzichtelijk. Dat is het probleem rond oudervervreemding. De meeste mensen begrijpen het niet. Ze zeggen..ha er zal wel een reden zijn waarom dat kind niet WIL naar de andere ouder. Terwijl de alienerende ouder een mooi toneelstuk speelt, en profiteert van de frustratie van de andere ouder door steeds heel doelgericht kleine zaken te dwarsbomen…zeer subtiel wordt er psychologisch oudermoord gepleegt en mijn staat er gewoon op te kijken!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#54 , 07 okt 2011 21:32

niet hier...

Dit is nu wel geen jeugdrechter en nee ook het OM staat er in zekere zin op te kijken (maar vorderde wel) in procedure/procedures die niet hij of beter een zij opstarte maar de vader.
tussenresultaat= 6 jaar plus 1 dag cel

Daar kan u toch moeilijk naast zien en mogelijks is dit de langste celstraf ooit in Belgie omdat de onwillige ouder niet naar de jeugdrechter luisterde

http://www.knack.be/belga-algemeen/opni ... 204558.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Echt gelachen heeft die strafrechter dus niet gedaan die nam de jeugdrechter au serieux. Eigenlijk zou uit deze piste moeten volgen dat ieder lid van het OM de (jeugd)rechter ernstig moeten nemen in zaken van schendingen van verblijfsregelingen. En dit is nu net wat ik voorspel dat leden van het OM gaan doen in de komende jaren, namelijk de rechter wat serieuzer moeten nemen.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 07 okt 2011 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#55 , 07 okt 2011 21:45

zie hier het volledige -anoniem gemaakte- artikel (er zullen er nog wel volgen) van hierboven bron: http://www.knack.be/belga-algemeen/opni ... 204558.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Opnieuw drie jaar cel voor parentale ontvoering naar Bali

vrijdag 07 oktober 2011 om 17u08

(Belga) De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft DM. (43) veroordeeld tot drie jaar cel wegens parentale ontvoering. Ze nam haar dochter mee naar Bali omdat ze er niet mee kon leven dat de vader omgangsrecht had. De vrouw werd daarvoor eind 2008 ook al tot drie jaar en één dag cel veroordeeld. De rechtbank beval haar onmiddellijke aanhouding.


DM. en PV.W. uit Antwerpen gingen in 2001 uit elkaar. De vader kreeg omgangsrecht en dat verliep volgens hem perfect totdat hij een nieuwe vriendin kreeg. De beklaagde begon hem ervan te beschuldigen dat hij hun dochter - die nu 11 is - seksueel misbruikte. Ze diende klacht in, maar de man werd buiten vervolging gesteld. Toch bleef ze ieder contact met zijn dochter weigeren en verhuisde ze uiteindelijk zonder zijn medeweten naar Bali. De moeder van DM. gaf haar financiële steun en werd daarom ook mee vervolgd. De vrouw stelde dat haar dochter tegen haar wil naar Bali was getrokken en dat zij daar ook onder leed. Ze wilde hen echter niet in de steek laten en schoof hen daarom wat geld toe. De rechtbank sprak haar vrij. (KAV)

Bron: Belga

***
even zoeken en raak >> dus dezelfde strafrechter sprak diezelfde dag voor een andere onwillige ouder ook een gevangenisstraf van 3 jaar uit... LET OP DIE MOTIVATIE VAN DIE RECHTER/RECHTERS want daar moet het OM m.i. ook wat rekening mee houden hé. vb. noden van het kind
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... ring.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
de motivatie van die rechter/rechters volgens demorgen
"Volgens de rechtbank legt de beklaagde manifest elke gerechtelijke beslissing naast zich neer uit egoïsme en rancune en houdt ze geen rekening met de noden van haar kinderen. Ze heeft nooit ernstige pogingen ondernomen om het contact tussen de vader en zijn kroost constructief te laten verlopen"

dus die 2 zaken alleen is 9 jaar plus 1 dag cel. Het spreekt voor zich als het zo doorgaat dat we vlug een minister van justitie hebben die ook naar de cel moet... juist omdat hij verantwoordelijk is voor het hoeden van rechterlijke uitspraken en als hij rechterlijke uitspraken naast zich neerlegt door de onwillige ouders niet op te sluiten dan moet die toch zelf naar de gevangenis. Die logica begrijpt hier toch iedereen. Alé voor de goede orde hier, wie begrijpt dat niet?

RR

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

#56 , 09 okt 2011 16:34

.... Die logica begrijpt hier toch iedereen. Alé voor de goede orde hier, wie begrijpt dat niet?...
wel ik begrijp het niet:... er ontsnapt een gevangene "met-naam", die wordt snel daarna gevat..en de minister neemt ontslag...
1000-den ouders zien, tegen vonnisen in, hun kinderen niet ...en er gebeurt NIETS...
RR ik vrees dat er geen logica of gezond verstand mee gemoeid is. En DAT begrijp ik niet.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

#57 , 12 okt 2011 23:03

Jeugdrechtbank ook SERIEUS!
Als ik positieve ervaring heb, dan wil ik dat ook delen. Gisteren ben ik voor het eerst geconfronteerd geweest met een Jeugdrechter die niet alleen het dossier kende maar ook in dialoog ging en tijd nam. Ook al ben ik niet akkoord met haar beslissing, voor het eerst merkte ik een zeer professionele aanpak en tegelijkertijd een openheid en dialoog. Ook de manier van aanpakken. Ik verwijs naar de repliek van mijn dochter op de eerst zitting (waar zij ook aanwezig was) “ het was een hele lieve rechter”. Trouwens de eerste keer dat zij dat zegt in een rij van 3 jeugdrechters die zij al gezien heeft. Daarnaast heeft ze ons persoonlijk en individueel uitgenodigd om het vonnis van volgende week toe te lichten. Het kwam hard aan, “Plaatsing in een OBC met hoogdringendheid”!
Ik had mijn dochter al wenend zien buitenkomen toen zij persoonlijk werd ingelicht door de rechter. Van dergelijke zaken wordt ik al gek. Ik had me al verzet tegen dit voorstel bij de sociale dienst, en nu ook bij de Rechter. Zij heeft echter alle tijd genomen om haar beslissing te motiveren, we hebben alle tijd gekregen om onze argumenten mee te delen en in een open dialoog heeft zij ook naar de toekomst gekeken en de mogelijkheden uitgelegd om mij proberen te overtuigen dat het zo tot een oplossing kan komen voor mij en mijn oudste dochter. Dat ze de plaatsing gebruikt als dringende maatregel om haar weg te halen uit haar huidige context. Dat kan ik alleen maar toejuichen. Dit is de aller eerste keer dat men daadwerkelijk maatregel neemt om mijn dochter te helpen tegen het psychologisch geweld dat men haar aandoet. Maar dat het kind nu in een obc terecht komt in afwachting tot de voorlopige maatregel is wel heel hard. Temeer dat de moeder het nu al gebruikt tegen mij als zou het mijn schuld zijn dat het kind in een POS situatie terecht kwam?
Ze legde uit hoe het plan van aanpak was en wat de eerste stappen zijn. Ook met de melding dat ik als vader in al die stappen wordt betrokken en/of geraadpleegd……….. Ik geloof mijn oren niet… dit is de eerste keer in 7 jaar! Komt er dan toch een wending, komt er eindelijk een positieve beweging?
Er komt nu een hele moeilijke periode aan en vooral voor mijn dochter die dit moet meemaken. Op het thuis front zijn natuurlijk mijn echtgenote en jongste dochter heel bezorgd. Stress
Ik ben benieuwd…..maar dat mensen het verschil maken….no doubt… wordt vervolgd
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

lucgescheiden
Berichten: 2810

#58 , 12 okt 2011 23:54

Maar ook deze periode wordt je dochter van beide ouders verwijderd gehouden???
Over welk verschil heb je het dan?
Handige documenten voor Personenrecht

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#59 , 13 okt 2011 00:49

jammer ... was bezig met een goed voorbereid en gedetaillerd stuk te schrijven maar het liep fout en moet de tekst helemaal overdoen...
Nu wil het dat zo dat er ergens crisis is dat mijn volle aandacht nodig heeft. Hopelijk zal die crisis wat gaan wegebben.

RR

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

#60 , 13 okt 2011 13:17

Maar ook deze periode wordt je dochter van beide ouders verwijderd gehouden???
hoelang en en welke voorwaarden weet ik (nog)niet... is inderdaad waarom ik niet akkoord ben met wat ze gaat vonnissen. Ik heb ook gevraagd om alle risico's af te wegen.... maar als dit een omweggetje is naar omkering?
Over welk verschil heb je het dan?
Er is dialoog, er is communicatie, er is een signaal dat het dossier gekend is... er is een wil om er iets aan te doen... dat staat haaks op de geschiedenis van meer dan 6jaar. het is de eerste keer dat ik een Jeugdrechter tegenkom die luisterde naar wat ik als vader te zeggen had.
Ik ga niet te vroeg juichen, ik ben nog zeer triest dat het zover gekomen is en een oplossing is er nog niet. Maar de omstandigheden om die te maken zijn er nu wel. Aan hun om te bewijzen dat ze het kunnen. Mijn voorstel om gewoon vader te kunnen zijn, ligt al 6 jaar op tafel.... men heeft het zo lang blijven negeren dat mijn dochter er aan ten onder gaat. Had men preventief te werk gegaan had het nooit zover moeten komen.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Terug naar “Echtscheiding”