Gsm

Gsm

KOKOSNOOT
Topic Starter
Berichten: 9

Gsm

#1 , 13 aug 2010 17:39

Weet er iemand raad op volgend probleem?
Sinds jaren hebben mijn vriend en ik problemen met zijn ex , voornamelijk over het omgangsrecht voor z'n 2 kinderen ( 11 en 13j).
De vakantieregeling ,zoals beschreven in het vonnis, is nog nooit gevolgd omdat de kinderen hier zogezegd problemen mee zouden hebben .
Hierdoor maakten we jaarlijks een onderlinge overeenkomst via mail. Sinds dit jaar blijkt dat deze onderlinge afspraken ook niet meer opgevolgd worden en hebben wij ( mijn vriend en ik )besloten om enkel nog met de regeling van het vonnis te werken en telkens bij niet naleven pv te laten opmaken bij de politie. Zelfs als de moeder de kinderen in een weekend om de één of andere reden komt weghalen.

Nu is het zo dat beide kinderen een gsm hebben . De oudste heeft deze al gekregen van haar moeder op haar 7de omdat ze ten alle tijden bereikbaar moest zijn voor haar. Via de gsm worden de nodige instructies( manipulatie dus) van moederlief doorgegeven als de kinderen bij ons zijn. Nu heeft sinds een aantal weken de jongste ook een gsm en is het hek helemaal van de dam.
Deze week waren de kinderen hier en houdt het niet op met telefoons en smsen ( op de kinderen hun toestel ) van de moederen met gemanipuleer en instructies. De kinderen kunnen hierdoor hun eigen niet zijn , zijn lastig en vijandig tegen ons en staan constant onder druk want mama zegt zo en papa zegt anders.
Zo komt de moeder de kinderen " geestelijk" weghalen bij ons vind ik....
Weet iemand raad???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 13 aug 2010 18:22

Weet er iemand raad op volgend probleem?
Sinds jaren hebben mijn vriend en ik problemen met zijn ex , voornamelijk over het omgangsrecht voor z'n 2 kinderen ( 11 en 13j).
De vakantieregeling ,zoals beschreven in het vonnis, is nog nooit gevolgd omdat de kinderen hier zogezegd problemen mee zouden hebben .
Hierdoor maakten we jaarlijks een onderlinge overeenkomst via mail. Sinds dit jaar blijkt dat deze onderlinge afspraken ook niet meer opgevolgd worden en hebben wij ( mijn vriend en ik )besloten om enkel nog met de regeling van het vonnis te werken en telkens bij niet naleven pv te laten opmaken bij de politie. Zelfs als de moeder de kinderen in een weekend om de één of andere reden komt weghalen.

Nu is het zo dat beide kinderen een gsm hebben . De oudste heeft deze al gekregen van haar moeder op haar 7de omdat ze ten alle tijden bereikbaar moest zijn voor haar. Via de gsm worden de nodige instructies( manipulatie dus) van moederlief doorgegeven als de kinderen bij ons zijn. Nu heeft sinds een aantal weken de jongste ook een gsm en is het hek helemaal van de dam.
Deze week waren de kinderen hier en houdt het niet op met telefoons en smsen ( op de kinderen hun toestel ) van de moederen met gemanipuleer en instructies. De kinderen kunnen hierdoor hun eigen niet zijn , zijn lastig en vijandig tegen ons en staan constant onder druk want mama zegt zo en papa zegt anders.
Zo komt de moeder de kinderen " geestelijk" weghalen bij ons vind ik....
Weet iemand raad???
Al geprobeerd om de kinderen hun toestellen 'thuis' te laten, of ergens aan de kant te laten leggen als ze bij jullie zijn?

Franciscus
Berichten: 38746

#3 , 13 aug 2010 18:44

Regel: u mag met mamma bellen tussen vb 19-20 uur 10 '
mamma mag SMS en of berichten inspreken zoveel ze wil maar beluisteren dan
GSM' sliggen in die schuif.
Als kinderen zich daar niet aan houden - gaan ze volgende dag 1 dag achter slot - naargelang een van hen of beiden

Als jullie bij mamma zijn zal ik enkel bellen tussen uur x en y of sms...enz

een regeling in die orde.
Als je op stap gaat met kinderen alleen u die een gsm meeneemt enz enz

Ex duidelijk maken dat ze tijdens uw periode geen zeggingskracht over de kinderen heeft.

Reclame

KOKOSNOOT
Topic Starter
Berichten: 9

#4 , 17 aug 2010 10:19

We hebben idd tijdens de week dat de kinderen bij ons waren een regel ingevoerd zijnde : de gsm's op de kast en mag enkel gebruikt worden na toestemming van ons.
De oudste is er in geslaagd om de gsm 2 x weg te nemen en ermee naar haar kamer te verdwijnen om zo naar haar moeder te bellen.
Hierna hadden we idd de gsm's voor een dag achter slot een grendel moeten steken , als straf.
De oudste had dan op woensdag het kaartje uit de gsm komen nemen om in een andere gsm te steken, dewelke zij voor de rest van de week heeft kunnen verstoppen en weigerde terug te geven.
Deze week zijn de kinderen op vakantie met hun mama en beide gsm's staan af ! Zo zie je maar....
Aan de ex duidelijk maken dat ze tijdens onze periode geen zeggingskracht heeft, doen we al +- 8jaar , maar zonder resultaat....

chrisd
Berichten: 179

#5 , 17 aug 2010 13:20

Heb zelf een probleem met een manipulerende, aan lager geraakte zwager, die o.m. in hetzelfde dorp als wij woont en, althans m.i., achter zijn zus/mijn vrouw aan zit; dat is natuurlijk ook een inbreuk op mijn persoonlijke levenssfeer.
Dat kan natuurlijk alleen maar, omdat mijn vrouw, net als de kinderen in jullie geval, niet tegen bel(a)ag(st)er op kan/kunnen.
Daar heb ik natuurlijk ook hem tevergeefs over trachten aan te spreken.
Ook in mijn geval is m.i. sprake van een soort gijzeling, waar in de praktijk weinig, lees: niets, tegen te doen is.
Zowel jouw belaagster als mijn zwager hebben ze m.i. niet helemaal op een rijtje; mijn idee is: het negeren/er gewoon mee proberen te leven/afwachten totdat er iets gebeurt, waar ze wel, via de rechter, mee kunnen worden aangepakt; in jullie geval: afwachten, totdat ze er over heen groeien??
'Negeren' is m.i. een algeheel gekend advies waar het narcisten betreft; zie b.v. deze website.
Maar: mijn mening graag voor een betere.

eylis
Berichten: 8852

#6 , 17 aug 2010 14:29

In deze beide verhalen is het overduidelijk:
de andere ouder pleegt Hostile agressive Parenting.
Wat voor de kinderen en de ene ouder meestal uitmondt in het Parental alienation syndrome.

Wat je op dit ogenblik zeker kan doen: ga als de weerlicht samen met je kinderen in contextuele familietherapie. (Systeemtherapie volgens Nagy)
De schade kan beperkt worden en het helpt de kinderen hun relatie tot hun beide ouders weer in de juiste contact plaatsen. Lees: van beide ouders de authoriteit acepteren binnen het gezin waar ze op dat ogenblik verblijven.

veel sterkte toegewenst.

chrisd
Berichten: 179

#7 , 18 aug 2010 05:58

ga samen met je kinderen in contextuele familietherapie. (Systeemtherapie volgens Nagy).
Mij lijkt, dat ook de moeder daaraan zou moeten meewerken, hetgeen ik niet zie gebeuren; althans niet mijn zwager in mijn eigen geval; althans vind ik b.v. via Google geen publicaties over zo'n therapie, waarbij het verkeerde familielid niet zelf meewerkt.

Zie deze post.

Terug naar “Echtscheiding”