Jeugdrechter Dendermonde

nanou
Topic Starter
Berichten: 37

Jeugdrechter Dendermonde

#1 , 08 sep 2006 13:07

Hoi,

Naam gewist [Lex]

Wij hebben een maatschappelijk onderzoek achter de rug,aangevraagd door de moeder. Zij wilde vermindering van omgangsrecht. De justitieassistenten van het onderzoek hebben met de kinderen gepraat en die hebben zich natuurlijk alleen maar negatief uitgelaten over de vader en zijn vriendin (ik dus).
In het verslag staat dat de kinderen duidelijk geindoctrineerd worden door de moeder.
Maar toch geven ze het advies om rekening te houden met de kinderen hun "wensen" en het toch te verminderen.
Inhoeverre houd een rechter rekening met het maatschappelijk verslag?
De kinderen komen heel graag bij ons, ze durven het alleen niet tegen hun moeder te zeggen.

Groetjes
Nanou

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 08 sep 2006 13:33

Een rechter MOET een zaak in zijn globaliteit beoordelen.
Een maatschappelijk verslag is maar een deel van het dossier, hij is dus niet 'verplicht' het verslag te volgen.

De juge in kwestie ken ik niet!

Borniet
Berichten: 135

#3 , 08 sep 2006 13:43

Het sociaal onderzoek ( http://vechtscheiding.beheydt.be/sociaal_onderzoek.php ) geeft slechts een advies aan de rechter, hij (of zij) beslist uiteindelijk helemaal zelf over de uitspraak, die regelrecht tegen het advies van het sociaal onderzoek in kan zijn. Tevens kan er tegen de uitspraak van de rechter steeds in beroep gegaan worden, tegen het rapport van het sociaal onderzoek daarentegen niet.
Kom gerust ook eens langs www.v-echtscheiding.be voor meer info en steun.
http://www.v-echtscheiding.be

Reclame

Nicole
Berichten: 36
Locatie: Aalst

#4 , 08 sep 2006 13:58

hallo,

is de voornaam van deze rechter soms KNIP
Zo ja, dan hebben wij ook deze rechter in een zaak over bilocatie (probleem is dat ex kindergeld wil houden + alim + fiscaal voordeel + betaling van alle kosten - nu is het klassieke regeling met alim en deling van bepaalde kosten).
We hopen dat ze fair handelt en dat het niet automatisch allemaal in het voordeel van de moeder zal zijn (zoals we al van velen hebben gehoord) want de draaglast van mijn man is lager dan haar draaglast ondanks het feit dat hij m??r verdient dan zij (hij heeft veel vaste maandelijkse kosten).

kkan je niet helpen maar hoop dat er iemand is die ons wat kan vertellen over deze rechter.

groetjes en succes
nicole

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 08 sep 2006 14:08

OFF TOP?C: Bjorn, doe eens iets aan de layout van uw site http://www.v-echtscheiding.be, ik waan me precies in een mortuarium!

nanou
Topic Starter
Berichten: 37

#6 , 08 sep 2006 14:17

Dank jullie voor de uitleg.
Het verslag is vernietigend voor de moeder en als we de logica en het verstand volgen zou er niets mogen veranderen. Maar daar zit het probleem, in hoeverre volgen die rechters de logica en gebruiken ze hun verstand? Vandaar mijn vraag.
Over mijn man staat er GEEN ENKEL negatief woord in (behalve van de moeder dan), alleen maar in de positieve zin.
De school v/d kinderen en HAAR huisdokter hebben haar met de grond gelijk gemaakt, uitspraken zoals persoonlijkheidsstoornis en gespleten persoonlijkheid staan er meermaals in.
Zelfs de justitie assistent is neutraal als het op haar aankomt, zeker niet positief.

We willen eigelijk helemaal niet meer in beroep gaan. We leggen ons neer bij de beslissing van de rechter.
Al 9 jaar vecht mijn man voor de kinderen,altijd die ruzies aan de deur als hij de kinderen gaat halen, altijd die verwijten over wat hij allemaal niet goed doet , altijd die leugens over geld wat hij zogezegd moet betalen. Dat vreet aan je!
Je gaat er kapot aan, je relatie en je gezinsleven lijd eronder.
Als de rechter het advies volgt heeft mijn man de kinderen deze maand voor het laatst gezien, want moeder zal die ene dag zo vol proppen dat er voor papa geen tijd meer is.
De kinderen staan nu voor hun puberteit, een zeer moeilijke maar boeiende periode. We hopen dat ze er zelf achterkomen hoe hun moeder is.
Hij zal ze altijd blijven gaan om ze te halen, maar krijgt hij niet of komen ze niet mee dan zal hij daar mee moeten leren leven.
Einde deze maand uitspraak.
Nogmaals bedankt.

Nanou

nanou
Topic Starter
Berichten: 37

#7 , 08 sep 2006 14:23

Naam en voornaam verwijderd[Lex]

Nanou

Borniet
Berichten: 135

#8 , 08 sep 2006 14:28

OFF TOP?C: Bjorn, doe eens iets aan de layout van uw site http://www.v-echtscheiding.be, ik waan me precies in een mortuarium!
Bedankt voor de tip, ben er mee bezig, maar heb even wat minder tijd door de komst van een kleine spruit...
http://www.v-echtscheiding.be

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#9 , 09 okt 2006 00:47

De korpschef van politiezone Herentals noemt (knip)
De burgemeester van Antwerpen noemt (knip)
De gouverneur van Limburg noemt (knip)
De procureur generaal van Gent is (knip knip) ZEER GEHEIM DUS!
Onze eerste minister noemt (knip)


De jeugdrechter van Dendermonde is bij mijn weten een publieke functie
Noem hem of haar aub met naam (of zelfs toenaam)

Waarom al die geheimzinnigheid?

Uit het st**tsbl*d van 04/11/2004 (geheimer dan gazet van Antwerpen dus)
Bij koninklijke besluiten van 1 september 2004 :
- is de aanwijzing van Mevr. Van Hecke, A., rechter in de rechtbank van eerste aanleg te Dendermonde, tot de functie van jeugdrechter in deze rechtbank, hernieuwd voor een termijn van twee jaar met ingang van 1 december 2004;



Uit een eerdere editie van het st**tsbl*d

- is de aanwijzing van de heer De Troyer, A., rechter in de rechtbank van eerste aanleg te Dendermonde, tot de functie van jeugdrechter in deze rechtbank, hernieuwd voor een termijn van vijf jaar met ingang van 20 augustus 2000.
- is de aanwijzing van de heer Quintelier, H., rechter in de rechtbank van eerste aanleg te Dendermonde, tot de functie van jeugdrechter in deze rechtbank, hernieuwd voor een termijn van twee jaar met ingang van 1 december 2000.

Terug naar “Echtscheiding”