buitengewone kosten

EVW1985
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

buitengewone kosten

#1 , 15 apr 2024 19:07

Hallo,

Ik heb een vraagje over de buitengewone kosten en wel op punt 3 volgens de erkende lijst.

3. De volgende kosten verbonden aan de ontwikkeling van de persoonlijkheid en ontplooiing van het kind:
b. Lidgeld, basisbenodigdheden en kosten voor kampen en stages in het kader van culturele, sportieve of artistieke activiteiten;


Vallen daar bv dan bottines onder voor de scouts...? Wat wil men precies zeggen met basisbenodigheden??

Ik kijk uit naar jullie antwoorden

groetjes
EVW

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 apr 2024 19:16

Is er al geen andere regeling voor kleding of zijn deze niet inbegrepen in de basisallimentatie? Bottines kunnen ook voor andere activiteiten gedragen worden, in tegenstelling tot een scoutsuniform.

EVW1985
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 apr 2024 19:29

Er is nu een regeling van het basisonderhoudsgeld en dan ook nog de lijst die we volgen. Maar de ex van mijn man begint hier nu rekening voor bottines door te sturen.
Ik versta onder basisbenodigdheden bv een uniform van de scouts... maar geen bottines voor naar de scouts te gaan of op andere prive momenten ook nog te dragen....

Maar dit is volgens mij weer een interpretatie van de dit wettelijk regeltje....

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 apr 2024 20:59

Ik deel uw interpretatie, maar kan me voorstellen dat iemand anders volgens die redenering ook kan uitkomen dat deze bottines specifiek gekocht zijn om naar de scouts te gaan.

Zolang er geen partij dit aan de rechtbank voorlegt, blijven het meningen. Hangt er ook vanaf of de moeder en vader zover bereid zijn om te gaan of zelf een oplossing zoeken.

Terug naar “Echtscheiding”