onderhoudsgeld

ikvroegmeditaf
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

onderhoudsgeld

#1 , 19 okt 2023 09:21

hallo,

ik betaal maandelijks onderhoudsgeld voor mijn zoon aan de moeder, nu is mijn zoon (20j) afgestudeerd en werkt met een vast contract, hij betaalt zelf nu 300 euro per maand aan zijn moeder waar hij zijn domicilie heeft, er is sprake van een bezoekregeling waarbij hij 1 op 2 weekends bij mij verblijft.

ik las de akte nog eens na die oorspronkelijk bij de scheiding werd opgemaakt en daar staat in dat ik het onderhoudsgeld van de leeftijd van 18 jaar aan de kinderen diende te betalen, de kinderen zijn inmiddels 20 en 22j, ik heb dat eigenlijk over het hoofd gezien en het onderhoudsgeld blijven betalen aan de moeder,...

ik dacht om voor te stellen aan de moeder om gelet op het werk van mijn zoon en gelet op het feit dat hij 300 euro per maand zelf aan haar betaalt ofwel te stoppen met het onderhoudgeld voor mijn zoon ofwel dit te betalen rechtstreeks aan hem.

wat is jullie advies hierin?

iota
Berichten: 830

#2 , 19 okt 2023 09:54

Hoezo betaalt u nog onderhoudsgeld voor uw zoon als hij zelf een inkomen heeft? Dan houdt dat toch op?

basejumper
Berichten: 4661
Locatie: Diest

#3 , 19 okt 2023 19:40

Uw onderhoudsgeld stopt op het moment dat hij een inkomen heeft. En voor zover uw ex de leef kosten en studiekosten van uw zoon betaalde tussen de leeftijd van 18 en 20 is het evident dat onderhoudsgeld bij haar kwam.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

ikvroegmeditaf
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 okt 2023 12:57

bedankt voor de heldere antwoorden!!

Terug naar “Echtscheiding”