Alimentatie betalen als kind getrouwd is?

Lauravsch
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Alimentatie betalen als kind getrouwd is?

#1 , 16 jun 2023 15:57

Hoi.

Even wat info. Mijn man en zijn ex zijn al 13 jaar gescheiden. Uit dit huwelijk hebben ze een dochter die ondertussen 19 jaar is en waarvoor mijn man alimentatie betaald aan zijn ex. Hij heeft door omstandigheden geen contact meer met de dochter.
We zijn via via te weten gekomen dat ze verloofd is.
Nu willen we weten of mijn man nog alimentatie moet betalen als ze getrouwd is?
Hebben ook contact opgenomen met de advocaat met deze vraag maar nog geen antwoord gekregen.

Alvast bedankt.

Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 16 jun 2023 16:18

Hier al eens lezen:
https://www.neobemiddeling.be/blog/tot- ... 99-betalen

Normaal zolang kind geen zicht heeft (en studeert) tot ze arbeid heeft (in het kort gezegd).
Huwelijk maakt ze onafhankelijk van uw ex die dan nog alimentatie zou ontvangen voor jullie dochter die zelf een nieuw gezin vormt.

Verlooft is nog niet gehuwd.

Werkt of studeert de dochter nog?
Die indo moet door moeder of vader aan andere partij steeds worden gegeven. Ook de dochter kan haar gegevens van school en zo over maken.

Lauravsch
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jun 2023 16:27

Voor zo ver we weten zit ze nu in haar 7e jaar haarstylist, en dit weten we enkel omdat mijn man en zijn ex onlangs voor de RB zijn moeten verschijnen voor de verhoging van alimentatie.
Er is zo goed als geen contact met exvrouw en de dochter, dus hoe of wat omtrent de studies zullen ze ons niet vertellen, al heeft mijn man daar wel recht op. Als we de school contacteren dan zeggen zij dat ze geen info mogen verschaffen daar de dochter meerderjarig is.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 17 jun 2023 12:35

en waarom heeft men op dat moment niet die vragen laten stellen of gesteld aan andere partij zodat de familierechtbank daarover een beslissing kon nemen in een vonnis?
Klopt wanneer dochter meerderjarig is kan u geen info meer bekomen.
De onderhoudsverplichting valt niet onder mededelingsplicht volgens GDPR

Terug naar “Echtscheiding”