Verbod bezoekrecht in de toekomst

dufour
Topic Starter
Berichten: 64
Locatie: Nevele

Verbod bezoekrecht in de toekomst

#1 , 17 nov 2009 10:51

Beste,

Welke rechtbank kan een verbod op bezoekrecht en een straatverbod opleggen aan een ex-partner?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 17 nov 2009 11:51

Kan je iets specifieker zijn?

bezoekrecht is al sinds 1995 afgeschaft... juridisch kan men spreken over een contactverbod.

Vele rechters kunnen deze bevoegdheid hebben, doch

Kinderen hun ouder ontzeggen kan mensonterend handelen zijn en daar staan hele lange gevangenisstraffen op.

RR

dufour
Topic Starter
Berichten: 64
Locatie: Nevele

#3 , 17 nov 2009 23:03

Jawel hoor,om het volgende te vermijden;

BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2005 1:18 pm Reageer met quoteNaar boven
Beste,

Een dikke 5 jaar terug ben ik feitelijk gescheiden van mijn man.Onze 2 kinderen waren toen bij mij.

2,5 jaar terug ben ik dan wettelijk gescheiden met eot en de kinderen waren dus nog steeds bij mij.Mijn dochter is nu 9 en mijn zoon is nu 15.

Ook ongeveer 2,5jaar terug leerde ik een andere man kennen.Tussen de ondertekening van de eot en dat mijn ex weet heeft van mijn nieuwe relatie zat indertijd zo'n 2 maand.

Dus op de dag van de ondertekening van de eot,was mijn ex met alles akkoord dat ik de kinderen zou opvoeden.Dus na ongeveer 2 maand komt hij te weten dat ik een andere relatie heb en opeens ben ik een slechte moeder,volgens hem ook nog zwaar alcoholverslaafd en andere minder fraaie dingen.

Hij startte dan ook een proces tegen mij om mijn kinderen van mij weg te halen.
Spijtig genoeg heeft hij de zoon van 15 jaar achter zijn kar gespannen,en alles wat zijn vader beweerd,wordt dan door mijn zoon bevestigd.
Hij heeft dit kind zwaar gehersenspoeld volgens mij.
Ondertussen zijn we nu al 2,5 jaar bezig in de jeugdrechtbank.
De dochter is aan mij toegewezen en de zoon verblijft bij zijn vader.

Op de koop toe spreekt mijn zoon al 2,5 jaar niet meer tegen mij.Hij behandeld mij als een stuk vuil,door toedoen van zijn vader.

De jeugdrechtbank heeft al 2 maal beslist dat hij om de 14 dagen 2 uur bij mij op bezoek moet komen,doch zij leggen die beslissing gewoon naast zich neer.Ze zijn er zelfs fier op dat ze tegen de wil van de rechtbank zijn en gaan zelfs verkondigen dat geen enkele rechter hen kan dwingen die beslissing na te leven.

Nu,daar ik geen vat meer heb op mijn zoon,vrees ik dat hij op het verkeerde pad zal geraken,zijn vader achterna.
Ben ik dan ook nog verantwoordelijk voor zijn daden???

Dit schrijven was van 2005. Nu 2009 moet ik in december terug naar het gerecht. Mijn ex gaat nu mijn dochter van 13 afpakken.
Dat kind is nu sedert eind september al deftig tegen mij aan het liegen ivm de plannen van haar vader.(haar overhalen om bij hem te wonen)
Als ze nu al zo kan liegen tegen mij,haar moeder,dan vrees ik dat ze bij haar vader geen deftige opvoeding zal hebben,aldus zou ik liever zijn omgangsrecht zien verboden worden.
Mijn oudste zoon van nu 19 jaar spreekt nu al 6 jaar niet meer tegen mij en ik wil kost wat kost vermijden dat ik hetzelfde tegenkom met mijn dochter,als het al niet te laat is.
Staan liegen dat ze zwart ziet en enkel als ze geconfronteerd wordt met de feiten geeft ze mondjesmaat toe.Zo gemanipuleerd is dat kind al.

mvgr,

Reclame

dufour
Topic Starter
Berichten: 64
Locatie: Nevele

#4 , 17 nov 2009 23:08


Kinderen hun ouder ontzeggen kan mensonterend handelen zijn en daar staan hele lange gevangenisstraffen op.

RR
Kan je mij daar een artikel van geven,want hij heeft mijn zoon zo "bewerkt" indertijd dat ik hem nu al 6 jaar niet meer heb deftig gesproken. Nu is hij 19 en beseft nog steeds niet wij hij aangericht heeft. Ik besta volgens hem niet meer.
Ik vrees dat hij met mijn dochter hetzelfde gzal doen,haar verbieden en bewerken om nog bij mij te komen.

jokeenfamilie
Berichten: 36

#5 , 18 nov 2009 08:40

Beste dufoor. ga eens googelen en kijk eens op ' ouderverstoting' of PAS syndroom....
Je zult er heel wat in terug vinden , en herkennen!-gedrag- manipulatie e.a
Sterkte jo :idea:

dufour
Topic Starter
Berichten: 64
Locatie: Nevele

#6 , 18 nov 2009 10:29

Beste dufoor. ga eens googelen en kijk eens op ' ouderverstoting' of PAS syndroom....
Je zult er heel wat in terug vinden , en herkennen!-gedrag- manipulatie e.a
Sterkte jo :idea:
Bedankt

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#7 , 11 dec 2009 00:28

art. 417 SW
2° onmenselijke behandeling : elke behandeling waardoor een persoon opzettelijk ernstig geestelijk of lichamelijk leed wordt toegebracht, onder meer om van hem inlichtingen te verkrijgen of bekentenissen af te dwingen of om hem te straffen, of om druk op hem of op derden uit te oefenen, of hem of derden te intimideren;
3° onterende behandeling : elke behandeling die in de ogen van het slachtoffer of van derden een ernstige krenking of aantasting van de menselijke waardigheid uitmaakt.

Art. 417quater. Hij die een persoon aan een onmenselijke behandeling onderwerpt, wordt gestraft met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar.

Art. 417quinquies. Hij die een persoon aan een onterende behandeling onderwerpt, wordt gestraft met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van 50 EUR tot 300 EUR of met een van die straffen alleen.

zie ook: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=E02A7BMC De wijze waarop het kind zijn frequente en regelmatige contacten met één ouder(s) is kwijtgeraakt *zijn recht op gezins- en familieleven dus* raakt de gemeenschap dat is duidelijk. Als de ene ouder zijn gezag over het kind misbruikt, waardoor het kind zijn mensen- kinderrechten kwijtspeeld dan moet men m.i. ingrijpen i.p.v. dergelijke zaken kif/kif te laten.

RR

dufour
Topic Starter
Berichten: 64
Locatie: Nevele

#8 , 11 dec 2009 13:36

Ondertussen zijn we een eerste keer naar de jeugdrechter geweest. 3h 30 gewacht en 10 min binnen geweest bij de rechter zelf.
Zij wou eerst met de dochter van 13 praten. Dit gebeurt eind januari en dan moeten we opnieuw voorkomen ergens in maart. Konden ze dat niet schriftelijk meedelen aan beide partijen???
Mijn echtgenoot werd de toegang tot de zitting geweigerd,omdat de griffier vond dat m'n ex nogal zenuwachtig was. Kan dit zomaar?
De griffier zei nog dat mijn echtgenoot er zich eigenlijk niet moet mee moeien????? Het is toch ook zijn gezin dat onder die zaak lijd?

Franciscus
Berichten: 38739

#9 , 11 dec 2009 18:47

Neen, uw echtgenoot is geen betrokken partij dus gezien minderjarigen - komt hij niet binnen.
Wat zegt zeggen de sociale verslagen - de onderzoeken door jeugdpsychologen enz

Terug naar “Echtscheiding”