Bezoekrecht

Io
Topic Starter
Berichten: 4

Bezoekrecht

#1 , 20 jun 2006 11:35

Ik ben sinds vorig jaar februari 2004 feitelijk gescheiden. Tot nu toe zijn we 2maal voor de vrederechter verschenen voor voorlopige maatregelen te treffen. Ik heb 1 dochter. Er werd een regeling getroffen betreft bezoekrecht, een vakantieregeling (ieder de helft) en een weekendregeling om de 14dgn (van vrijdagmorgen tot zondagavond)
Probleem is dat er in het laatste vonnis niet gesproken wordt over alles wat volgt na kerstmis dit jaar. Mijn (ex)-vrouw beweert nu dat ik alleen maar recht heb op de helft van de vakantie, indien de vakantie langer duurt dan 10dagen. Dit wil dan zeggen dat ik mijn dochter niet te zien krijg tijdens het krokusverlof. Is dit juist ? Kan zij dit zomaar ?
Moet ik terug naar de vrederechter om de rest van de vakanties terug te regelen ?
Ik ga zelf in februari 2007 de scheiding aanvragen op basis van 2jaar feitelijke scheiding, heeft het dan zin om terug naar de vrederechter te stappen of zal de rechter 1ste aanleg onmiddellijk maatregelen treffen ?
Trouwens kan iemand mij zeggen wanneer ik juist die scheiding moet aanvragen zodat ik in februari reeds voor de rechter kan verschijnen ?

Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 21 jun 2006 20:04

De HELFT van de vakantie,is de HELFT van de vakantie. PUNT UIT!! (is toch geen Chinees?)
Na december komt januari, de vakantie- EN weekendregelingen lopen gewoon verder door.

Ik begrijp het probleem (van uw ex) niet goed!

Art.232.Ieder der echtgenoten kan echtscheiding vorderen op grond van feitelijke scheiding van MEER dan twee jaar...(B.W.)

Borniet
Berichten: 135

#3 , 28 jun 2006 08:26

Inderdaad, de helft van de vakantie is de helft van de vakantie, en die regeling blijft doorlopen, tenzij ze vervangen is door een andere regeling.
Trouwens: alles waarbij de kinderen meer dan 3 dagen na elkaar thuis zijn van school wordt als vakantie gerekend.
http://www.v-echtscheiding.be

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”