EOT onverdeeldheid huis

YvesVdh
Topic Starter
Berichten: 6

EOT onverdeeldheid huis

#1 , 13 okt 2015 12:14

Beste,

Na EOT is ons huis in onverdeeldheid voor 5 jaar. Mijn ex betaald de lening verder af en woont ook in het huis.

Nu zie ik dat de tuin volledig verwaarloosd wordt, het wordt een wildernis.
De onverdeeldheid loopt nog 3 jaar en ik vrees dat het huis in waarde zal dalen als er niks gebeurd in de tuin.

Kan ik daar iets tegen doen, het is tenslotte ook nog mijn eigendom en in mijn nadeel als het huis verkocht moet worden.
Zelf in de tuin werken is geen optie.

Alvast bedankt,

Yves

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#2 , 13 okt 2015 13:05

U kan een aangetekend schrijven sturen waarin u uw meldingen weergeeft en duidelijk stelt dat uw ex op het einde van de onverdeelde periode verantwoordelijk is voor het afleveren van het huis in de staat waarin ze het gekregen heeft bij ingang van de periode.

Echter:
- hebt u een plaatsbeschrijving laten opmaken in het begin?
- hoe weet u dat zonder in de tuin geweest te zijn? Plausibele verklaring?

nicky54
Berichten: 218

#3 , 13 okt 2015 19:43

Ik veronderstel, aangezien jullie een eigendom hadden, dat de EOT via de notaris is geacteerd. Daarin wordt de geschatte waarde vermeld, ongeacht of de verdeeldheid 5 jaar is, met de mogelijkheid om deze verlenging nog éénmaal met 5 jaar toe te staan. Op het einde van de onverdeeldheid blijft de geschatte waarde onveranderd, ongeacht de wildernis.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”