verplicht naar dokter of therapie door ex-partner?

blackadder
Topic Starter
Berichten: 2

verplicht naar dokter of therapie door ex-partner?

#1 , 28 feb 2015 18:13

Kan een ex-partner je op 1 of andere manier verplichten om naar een huisarts te gaan?

expartner zegt tegen huisarts dat ik parasomnie heb en denkt dat dit een gevaar voor de kinderen zou kunnen zijn (co-ouderschap)
kan haar huisarts mij (al dan niet verplicht) oproepen?

ik veronderstel van niet. er is toch zoiets als zelfbeschikkingsrecht?

kan dit achteraf in een rechtbank tegen mij gebruikt worden om bv de 50/50 te gaan wijzigen in haar voordeel.

kinderen zijn erg graag bij ons, dat is geen probleem.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 28 feb 2015 22:55

Was blijkbaar geen probleem toen jullie nog bijeen waren en nu plots wel ...toch raad dat zoiets altijd een probleem wordt bij een scheiding.
Neen ze kan u niet dwingen enkel een rechter kan een medisch of psychiatrisch onderzoek bevelen.
...u schrijft bij ons ...dus u hebt een nieuw samengesteld gezin in elk geval een partner dus toen zij bij u was geen probleem hoe kan het dus een probleem zijn nu er iemand anders bij u is.
En de leeftijd van de kinderen kan toch geen probleem zijn vroeger was dat niet en nu zijn ze ondertussen ouder.

Haar huisarts is haar arts niet die van u .. trouwens mocht die vroeger uw arts zijn dan geldt tgo haar over u volstrekt beroepsgeheim en mocht zij op de hoogte zijn van het probleem hoe gaat ze dat bewijzen heeft geen inzage in dossier en die huisarts zal NIETS maar dan ook niets zeggen buiten : ik beroep me op het beroepsgeheim.
Zal zelfs niet zeggen of zij al dan niet bij die bezoeken was.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”