Kan ik nog in beroep gaan als ik bij de eerste rechter info

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

Kan ik nog in beroep gaan als ik bij de eerste rechter info

#1 , 19 dec 2014 14:46

Neem nu dat ik voor de rechtbank moet verschijnen voor een alimentatiekwestie, de vader van mijn meerderjarige dochter (23)wil niet meer betalen omdat hij na aandringen geen schoolresultaten ed krijgt. Indien hij ze krijgt betaald hij alles opnieuw.
Mijn dochter wil niet dat ik ook maar iets over haar leven meedeel aan haar vader. Ze ziet hem al jaren niet meer, doch hij volgde alles op indertijd via het secundaire en de directie.

Ik moet uitleg geven waar ze naar de hogeschool gaat, welke resultaten ze heeft en in welk jaar ze nu zit.
De rechter vroeg dit al enige keren en ik deed dit niet. Dus de rechter heeft beslist om te oordelen dat ik geen alimentatie meer krijg daar hij aanneemt dat de dochter waarschijnlijk geen studieresulaten mededeeld omdat ze slecht studeert of nog maar in het eerste jaar zit.

Maar niks is minder waar, ze zit in haar laatste jaar, en ik wou gewoon de privacy van mijn dochter beschermen.

Nu krijgen we niks meer, en dat wil ik nu aanvechten, dus in beroep gaan.
Maak ik kans dit recht te trekken, of zal de rechter in beroep vragen waarom ik geen resultaten en het gevraagde niet heb gegeven? Kan dit als geldige reden worden gebruikt?
Wie zal de kosten moeten betalen (daar ik eerst niet echt meewerkte?).

Graag uw mening en raad.

Dank u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 19 dec 2014 14:55

Neen.
Er is een vonnis tussen u en uw ex. U moet zich daar aan houden.
Uw ex heeft 100% gelijk het vonnis dient nageleefd te worden.
Wat het Hof van beroep zal beslissen is niet geweten maar als u de situatie niet wijzigt bestaat een serieuze kans dat u nogmaals veroordeelt wordt en als ex dan nog een dwangsom per dag vraagt ...

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#3 , 19 dec 2014 17:05

Dag Franciscus,
Ik ben met het laatste niet goed mee, :oops: , veroordeeld om de kosten in beroep te moeten betalen bedoel je?waarom zou hij een dwangsom eisen?

De rechter oordeelde dat hij niks meer moet betalen, ik begrijp dat ik stom deed door niet de gevraagde resultaten aan de rechter voor te leggen, maar dochter zit in laatste jaar dus, echt geen kans meer in beroep?
Dank voor je antwoordje.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 19 dec 2014 22:15

U moet de gevraagde resultaten ook aan uw ex voorleggen dan kan u terug elimentatie bekomen - lees het vonnis maar eens goed staat er vermoedelijk in.

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#5 , 20 dec 2014 10:40

Hallo,

Neen in het vonnis staat dat hij niet meer moet instaan voor de opvoeding, ontwikkeling enz.... Enniks meer moet betalen.
Daar de dochter een aberrant studieparcours heeft en nog wat uitleg,dat is het.

Het opnieuw betalen was bij mondelinge overeenkomst en tussen 2advocaten op papier gezet, maar nog niks concreet. Maar dit was een tijdje geleden, daar ik er ook niet op inging, heeft hij dit toen ook teruggetrokken, hij gaf mij 3maanden.

Dus in beroep gaan zal waarschijnlijk dan op mijn kap te betalen zijn daar ik niks voorlegde bij de vrederechter?
Ik las dat er toch al mensen bij beroep toch nog hun bewijzen konden voorleggen. Maar ik zal dan waarschijnlijk op de vingers getikt worden .....

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 20 dec 2014 19:23

Die bewijzen hebt u in eerste aanleg al voorgelegd blijkbaar en nu is zo wie zo de familierechtbank bevoegd.
En wat gaat u aanvechten dat hij niet betaald.... vrederechter vond dat uw ex gelijk had.
Als u nu in beroep gaat, wat uw goed recht is ...zal ook de onderliggende schikking mee vermeld worden.
U gaat dus in beroep en blijft weigeren de bij vonnis (echtscheiding) verplichte documenten voor te leggen en na een nieuw vonnis bij de vrederechter waar u pertinent weigert u te houden aan het vonnis vindt u dat uw ex toch moet betalen.... en gaat u in beroep.

Is het vonnis betekend want anders denk ik dat de termijn al verstreken zal zijn.

Wat zegt uw advocaat hiervan....

Uw ex kan zoals ik reeds heb geschreven een dwangsom eisen en tevens vragen u te veroordelen voor tergend en roekeloos geding.

Maar wie ben ik....

duma
Berichten: 2871

#7 , 21 dec 2014 11:09

Wat Fransiscus zegt. Vader heeft récht op deze informatie, hij is namelijk de vader.

Terug naar “Echtscheiding”