alimentatie 1 kind en bilocatie andere kinderen - fiscaal

cisse1
Topic Starter
Berichten: 3

alimentatie 1 kind en bilocatie andere kinderen - fiscaal

#1 , 06 dec 2014 08:25

1 kind verblijft 100% bij 1 ouder en de andere kinderen verblijven in een 50/50 regeling bij beide ouders.
Het kind dat 100% bij de ene ouder staat is gedomicilieerd bij die ouder en dus fiscaal ten laste bij die ouder, voor dit kind wordt door de andere ouder alimentatie betaald.
De andere kinderen staan gedomicilieerd bij de alimentatiebetalende ouder en zijn daar fiscaal ten laste, hiervoor bestaat fiscaal-co-ouderschap.

Kan de ouder die alimentatie betaalt die ook nog inbrengen in zijn belastingaangifte?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Madeliefje35
Berichten: 161

#2 , 07 dec 2014 12:08

Als ik me niet vergis, kan je dit inderdaad zo inbrengen, maar je zal je moeten bewijzen dat het over verschillende kinderen gaat en ook over verschillende gezinnen.
Wij zullen hopelijk binnenkort (als ons hoger beroep bij de ene ex voor bilocatie in ons voordeel uitgesproken wordt) ook met zoiets te maken hebben. Alimentatie betalen voor de 2 jongste kinderen (ene ex) en fiscaal co-ouderschap voor de oudste (andere ex).
Ik denk dat je alle vonnissen en betalingsbewijzen goed moet bijhouden en tonen aan de mensen van de belastingen (wat je nu ook al moet doen...)

Ik denk dat je hier het best eens ten rade gaat bij het belastingkantoor.

defoo
Berichten: 171

#3 , 08 dec 2014 07:33

Ik betaal alimentatie voor 1 kind (niet bij mij gedomicilieerd) en heb fiscaal co-ouderschap voor 3 andere kinderen. Dit is perfect mogelijk. Ik heb wel de situatie aan de fiscus moeten uitleggen omdat ze er niet aan uit konden. Kijk goed je belastingen na als je die terugkijkt, het zou best kunnen dat de fiscus de ingebracht alimentatie aanvankelijk weigert omdat ze de situatie niet doorgronden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”