berekening alimentatie

Fietje
Berichten: 47

Re: berekening alimentatie

#16 , 29 jul 2014 13:13

Het is een ingewikkeld dossier, zo ver ben ik al :(
Het is zoals ik zei, ex HAD exclusieve hoederecht, maar dus niet meer. Ze blijft wel met oud vonnis zwaaien.
Het gaat hier over twee mama's, dus geen papa in het spel :)

Huidig gemeente weigert om de woonattesten te bezorgen, heb ze nog eens een mail gestuurd.
Vanavond ga ik langs bij mijn gemeente, misschien meer geluk.

Heb ik enig kans om deze procedure zonder advocaat tot een goede eind te brengen?
Als "leek" zou ik van jouw toch eens gaan praten met een advocaat, dit gaat je misschien een klein bedrag kosten, maar misschien ben je al op goede weg dan, zonder da ge veel tijd verliest aan mailen, vragen en nog maar eens vragen .....Je kan dan nog altijd kiezen om zelf een aanvraag in te dienen via het vredegerecht :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#17 , 29 jul 2014 13:23

Zo een leek ben ik nu ook weer niet, uit ervaring moet ik vaststellen dat de mensen die op de gemeente werken ook niet echt bekwaam zijn....
Ik heb al meerdere advocaten geraadpleegd en al ettelijke euro's neergeteld om zo de co-ouderschap te bekomen.

De aanvraag zal via de familierechtbank moeten gebeuren

duma
Berichten: 2871

#18 , 29 jul 2014 14:41

Persoonljk zou ik in zo'n materie steeds een advocaat raadplegen. Hoewel de gemeente u ook van dienst moet zijn, krijgt een deurwaarder/advocaat meestal geen tegenwerking.
Gemeentepersoneel is erg genoeg niet altijd op de hoogte van wat nu wel of niet mag. Zeker als ze dan nog eens zien dat het over twee vrouwen gaat en de kinderen dan de naam van die andere vrouw dragen.

Als de tegenpartij een advocaat heeft, is het sowieso aan te raden. Die walsen zo over je heen.

Reclame

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#19 , 29 jul 2014 14:59

Misschien zal ik de attesten toch door een advocaat laten opvragen.
Verder, in de familierechtbank zelf, kan ik veel nadeel hebben bij mij niet te laten vertegenwoordigen door een advocaat?
Ik wil geen exceptionele dingen bekomen, integendeel: wil een eerlijke alimentatie + persoonlijk contact met de meisjes

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#20 , 30 jul 2014 10:18

Gisteren bij "mijn" gemeente geweest, ze kunnen de attesten niet leveren gezien de kinderen niet in die gemeente wonen.
Update van gemeente kinderen: ze zullen een attest samenstelling gezin rechtstreeks naar de jeugdrechtbank sturen. Waarom ze mij geen kopie van willen geven is mij een raadsel...Het zal dan moeten lukken dat die attest bij de juiste dossier geraakt...enz (heb nogal slechte ervaringen met administratie van de rechtbanken...)

Terug naar “Echtscheiding”