Kinderen niet veilig?

Filip1
Topic Starter
Berichten: 17

Kinderen niet veilig?

#1 , 26 nov 2012 18:08

Beste,

Mijn ex en ik zijn al eventjes uit mekaar; we hebben co-ouderschap met 2 kinderen. We moeien mekaar zo min mogelijk met mekaar en zijn - door een financiele kwestie - niet echt on speaking terms. Dat wil ik graag zo houden.
Nu is mijn ex met onze 2 kinderen en haar nieuwe vriend met zijn 2 kinderen op weekend geweest naar de zee in Nederland; 4 kinderen op de achterbank waarvan 1 (mijn zoontje van 5) bij iemand van 10 jaar op de schoot.
Kan/moet ik dit aankaarten met haar? Dit gaat sowieso voor extra spanningen zorgen omdat ik hen dan hun"vrijheid" afpak maar dat lijkt me ondergeschikt aan de veiligheid en wetgeving...
Iemand een advies over hoe dit aan te pakken?

Groetjes,

Philip

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 26 nov 2012 23:05

Als veiligheid je primaire zorg is kan je m.i. best overgaan van "niet echt on speaking terms" naar "we praten elkaar regelmatig en we respecteren elkaar".
Geen 123 oplossing dus maar iets waar jullie beiden dienen aan te werken op lange termijn.
En dan maar hopen dat de situatie een lichtjes zal verbeteren, veel moet je niet verwachten. Bovendien zit er logica in dat U aan een wederzijdse eis mag verwachten vb. inzake veiligheid als de 2 kinderen bij U zijn.

RR

Franciscus
Berichten: 38723

#3 , 26 nov 2012 23:15

Praktisch : ik denk NIET dat men nog verzekerd is bij teveel passagiers op de achterbank.
http://www.autogids.be/artikel/telex-ki ... -16900.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
Probleem is natuurlijk als u niet met elkaar praat hoe gaat u dat dan uitleggen?

Reclame

eylis
Berichten: 8852

#4 , 27 nov 2012 08:57

Kort doch vriendelijk mailtje waarin je je bezorgdheid uit over vervoer van 4 kinderen op de achterbank voor een lange rit naar NL. Verwijs naar de wetgeving én het feit dat de kinderen niet verzekerd zijn bij een ongeval in deze situatie. Onafgezien van de practische vervelende gevolgen dat als de poltie hen aanhoudt, de reis zo niet verder gezet mag worden . (Strand dan maar eens met 4 kinderen in Nederland voor een leuke uitstap) en er een fikse boete aan vastzit. Vertel ook dat je hoopt dat dit een eenmalig geval was. Probeer dit zo kort, neutraal en vriendelijk te fomuleren.

Filip1
Topic Starter
Berichten: 17

#5 , 27 nov 2012 09:18

Thx voor de tips allemaal. Met "niet echt on speaking terms" bedoel ik dat er een - minieme - zakelijke communicatie mogelijk is, vooral dan in functie van de kinderen. Ik ga dit zeker aankaarten.
Wilde gewoon even jullie mening of ik dit - los van het 'illegale' aspect van 4 kinderen op de achterbank - moest aankaarten. Ja dus...
Groetjes!

Terug naar “Echtscheiding”