Gerechtsdeurwaarder inschakelen!! iemand ervaring??

roosmuisje
Topic Starter
Berichten: 89

Gerechtsdeurwaarder inschakelen!! iemand ervaring??

#1 , 19 okt 2012 23:18

Ik had meer info aan een gerechtdseurwaarder gevraagd ivm achtergehouden kindergeld terugvorderen. Hieronder het antwoord.

Met uw vonnis en de bewijzen waarvan sprake kunt u inderdaad naar een Gerechtsdeurwaarder stappen om de achtergehouden gelden te innen.

De kostprijs voor de uitvoering hangt af van wat er allemaal nodig is om tegenpartij aan te zetten tot betalen. Betaalt hij al na de aanmaning, dan kost het u nog geen € 50,00, is er een bevel tot betalen nodig (meestal), alsook een beslag op goederen en inkomsten, dat kast het al snel € 500,00.

Die kosten worden evenwel verhaald op de tegenpartij. Wel is het zo dat aan u zal gevraagd worden om € 500,00 te provisioneren, voor het geval tegenpartij totaal [*1]onvermogend is. Indien tegenpartij overgaat tot betaling wordt uiteraard die € 500,00 teruggestort.

[*2]Vooraleer u geld zal ontvangen zullen er een aantal maanden verstreken zijn.

[*1]= Indien de tegenpartij geen inkomen noch bezittingen hebben die in beslag mogen worden genomen. Indien de tegenpartij een inkomen en/of beslagbare bezittingen heeft is de tegenpartij dus niet onvermogend.
Dus bij mijn tegenpartij werken ze beide.
[*2]= Maanden??
Iemand enig idee of uit ervaring hoeveel maanden? Er is nog steeds een verschil in 2 maanden of 10 maanden....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
moederke27
Berichten: 61
Locatie: vl-brabant

#2 , 20 okt 2012 07:25

hey roosmuisje,

ik heb een jaar moeten wachten eer ik al het achterstallige onderhoudsgeld heb verkregen.
dit is in 2maal gebeurd de 1ste keer heb ik in juli gehad en dan nu in oktober.
ik had wel zaak aangespannen september 2011.
en ja vind het eigenlijk niet juist dat dit zolang kan en mag duren, is tenslotte iets waar we recht op hadden.

mvg.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”