wetten zouden moeten veranderen. triest gewoon

sabine1973
Topic Starter
Berichten: 13

wetten zouden moeten veranderen. triest gewoon

#1 , 25 jun 2012 21:57

ik ben al 2,5 jaar alleenstaand moeder van 3 kinderen 12-9-8 jaar, ik vecht nu al werkelijk 2,5 jaar tegen alle ellende van scheiden , wat ik nu wel weet scheiden is lijden en keihard.
ik was 10 jaar getrouwd waarin mijn ex 3x vreemd ging en ons dan ineens verliet en na weken op handen en knieen smekend terug te mogen, 2 keer toegelaten bekend verhaal de kinderen, maar na de derde keer verklaarde iedereen me voor gek als ik hem binnenliet, er zouden zelfs ruzie,s van komen met m,n beste vrienden en fam. maar zelf zag ik ook in dit werkt niet alles is kapot, hij bedroog me 3x maar kwam achter veel meer andere dingen, drugs, mensen beliegen en bedriegen in zaken enz. hij werkte voor zijn eigen en had een leasebus via de bank.
hij vertrok hier dan ook met bus en een paar kleren heel stiekem. ik de scheiding aangevraagd, intussen vernam ik dat hij bij zijn vorige exvrouw weer was waar hij ook 2 kinderen had, maar toen der tijd vertelde hij me verhalen dat zijn ex vreemd ging en dat hij niet de kinderen mocht zien, tja wie geloof je dan ex of toen toemalige vriend, juist ja de verkeerde bleek nu wel. maar vanwege hij me achterliet zonder enige centen met schulden van de zaak en in een kostelijke woning was ik woest, meneer hoorde ik nadien ook weer had zijn ex toe ook zo laten zitten, ik dus actie ondernemen bellen sms sen mailen enz. meneer vond het wel best had zijn ei weer ergens anders gelegd had zijn zaak opgezegd dus geen inkomsten, had zijn leasebus illegaal verkocht in nl. betaalde niets, kwam niet opdagen op de rechtszittingen, wilde niets van de kinderen weten, meneer was een ander leven ingekropen en dat was makkelijk.
ik kreeg de volledige voogdij hij kwam gewoon niet op de 3 zaken voor de kinderen, maar ook kwamen de rekeningen en de bank van de bus, tja meneer was al zover dat ie niets had en geen adres dus kwamen ze bij mij hij zat in nl. en ik zat klem in belgie met de kinderen, wat een ellende, ik had een uitspraak van alementatie 360 euro en 300 voor mijn eigen. tja was leuk op papier maar in real life was het andere koek, ik moest mijn kindergeld opnieuw aanvragen, aankloppen bij het ocmw aangezien ik al vanaf m,n 9e reuma heb en nu meer als 50 % hevige slijtage heb zodat werken een zeer moeilijke en pijnlijke zaak is, zou graag willen geloof me maar kan het niet gewoon klote.
maar ik moest sterk blijven voor mijn kinderen die hadden het vreselijk moeilijk waren nog kleiner en begrepen het ook niet helemaal, was een zware ik mag wel zeggen een loodzware tijd, enorm verdriet waarom van je eigen en dan het verdriet van je kinderen erbij met alle problemen van dien dat ze zelf ook niet al te prettig in hun vel zaten. maar daarop al het regelen advocaat hier en daar alles uitzoeken wat ik moest doen, aankloppen bij het ocmw, enz, enz.
ben nu 2,5 jaar verder en moet zeggen die molen van echtscheiding is een ramp momenteel heb ik nog steeds geen kindergeld via het rkw, ze hadden een onderzoek ingezet 2,5 jaar geleden en dat is nu nog steeds niet afgerond, ik blijf bellen maar tja sorr mevrouw soms kan dat wel jaren duren hoor lopen achter en zitten ook met ex die niet reageerd of niet te vinden is enz, enz, leuk zeg loop 700 in de maand mis van de kinderen erg fijn en gewoon ongeloofelijk dat dat zolang duurt, ook zogezegd de alementatie van de kinderen en mij,
ja heb nu sinds een aantal maanden een gedeelte via de davo maar zijn ook al 2,5 jaar bezig hem te zoeken en te regelen enz, enz, daar zit je dan zit nu in de sanering kan gewoon niet anders, maar vind het zo onrechtvaardig ex vetrekt laat alles achter, verkoopt leasebus illegaal, zoeken niet hem in nl. nee mij aangezien ik in belgie zt hem laten ze gaan terwijl ik weet waar de bus ondertussen is op papier heb staan dat hij hem verkocht heeft via die garage enz, alle bwijs heb ik en toch ik draai ervoor op. en dan als toetje kan je 2,5 jaar (tot nu dan he, ben er nog niet) wachten en waarschijnlijk nog langer om iets te horen of krijgen waar je recht op hebt, tja sorry dit vind ik echt te gek, fijn joh scheiden . en hij kan lopen en gaan, pfff soms, en kan er niets tegen doen helemaal niets als hulpeloos ondergaan en nemen zoals het komt,
triest scheiden, de schulden op je kijgen, kinderen worden afgewimpeld, en mogen ook de ellende dragen van hem. ondertussen is hij weer gevlogen bij andere ex wegens bedrog enz, zelfde liedje, ook weer kids in de steek gelaten en zit weer bij een ander tot weer het verhaaltje begint.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Artis
Berichten: 184

#2 , 26 jun 2012 13:13

Kan het OCMW geen druk zetten bij de dienst bemiddeling van het RKW? Uit ervaring weet ik dat ze daar gevoelig voor zijn. Bovendien is de dienst bemiddeling van het RKW echt wel een specifieke dienst die dergelijke complexe verhalen uitpluist.
En ik vermoed dat Davo ook nog steeds niet in orde is? Kan het OCMW ook daar geen druk zetten?

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 26 jun 2012 15:46

Ik zou eigenlijk graag horen welke vraag TS nu in feite stelt.

Reclame

sabine1973
Topic Starter
Berichten: 13

#4 , 26 jun 2012 22:06

dank je voor de reactie,s
de vragen of mogenlijk vragen is omtrent het hele gebeuren, mag en kan het zomaar dat je als alleenstaande moeder zo de dupe mag en kan zijn van een echtscheiding, dus alementatie die niet betaald word mede de wachttijd nu al reeds 2 jaar dat ze bezig zijn zowel het rkw en de davo.kan het zomaar dat je in zak en as word gezet, en als man zijnde in dit verhaal zomaar de boel de boel te laten en vertrekken. blijkbaar is het gewoon de grens overstappen en je bent vrij om verder te gaan. is er dan geen ene mogenlijkheid om er iets aan te doen.

op de vraag ocmw, die bellen geregeld maar zoals ze zeggen gewoon wachten lopen bergen achter en duurt tijd vanwege hij in buitenland zit en niet zo makkelijk te vinden is athans alles onderduikt.

moederke27
Berichten: 61
Locatie: vl-brabant

#5 , 27 jun 2012 11:08

hey sabine,

mijn ex bevind zich ook in nederland en na 2j ben ik er toch in geslaagd om via deurwaarder achterstallen alimentatie te kunnen invorderen.
het is dus niet zo als die naar nederland is verhuist je niets meer kunt doen!!
mijn ex heeft zelfs geen vast adres maar werkt er wel, (hoe hij da kan doen weet ik ni, dacht da je vast adres moest hebben) en zo hebben we loonsbeslag kunnen leggen bij hem.

mvg

sabine1973
Topic Starter
Berichten: 13

#6 , 28 jun 2012 08:42

hey sabine,

mijn ex bevind zich ook in nederland en na 2j ben ik er toch in geslaagd om via deurwaarder achterstallen alimentatie te kunnen invorderen.
het is dus niet zo als die naar nederland is verhuist je niets meer kunt doen!!
mijn ex heeft zelfs geen vast adres maar werkt er wel, (hoe hij da kan doen weet ik ni, dacht da je vast adres moest hebben) en zo hebben we loonsbeslag kunnen leggen bij hem.

mvg
heey moederke
das al wel fijn om te horen geeft al een iets heldere kijk op het gebeuren,
mag ik vragen ging die deurwaarder ook via de davo, aangezien als het bij de davo ligt je zelf niets mag doen kwa deurwaarder of dergelijke, en de kosten als je in nl moet verder gaan met een deurwaarder ook erg hoog liggen,
groetjes sabine

moederke27
Berichten: 61
Locatie: vl-brabant

#7 , 28 jun 2012 09:25

hey sabine,

deurwaarderskosten zijn door hem te betalen, gewoon hier deurwaarder aanspreken maar alleen als je zeker bent dat die werkt!!! anders zijn de kosten voor u.

ik ben niet via davo gegaan had er wel achter geinformeerd maar daar zeiden ze me dat ze niets voor me konden doen wegens geen adres en ook al dat die in nederland zat ze er vrijwel zeker van waren ze hun centen niet weer terug gingen zien...

ok nu zat ik ook wel met de schrik van als die stopt met werken sta ik weer nergens maar ja dat is een risico dat je neemt.

als je nog iets wil weten vraag het gerust ;)

groetjes.

sabine1973
Topic Starter
Berichten: 13

#8 , 28 jun 2012 21:24

hey sabine,

deurwaarderskosten zijn door hem te betalen, gewoon hier deurwaarder aanspreken maar alleen als je zeker bent dat die werkt!!! anders zijn de kosten voor u.

ik ben niet via davo gegaan had er wel achter geinformeerd maar daar zeiden ze me dat ze niets voor me konden doen wegens geen adres en ook al dat die in nederland zat ze er vrijwel zeker van waren ze hun centen niet weer terug gingen zien...

ok nu zat ik ook wel met de schrik van als die stopt met werken sta ik weer nergens maar ja dat is een risico dat je neemt.

als je nog iets wil weten vraag het gerust ;)

groetjes.
dank je voor je reactie,
groetjes

Terug naar “Echtscheiding”