Jeugdrechtbank....echt lachen?

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

Re: Jeugdrechtbank....echt lachen?

#91 , 10 feb 2012 15:19

en het houdt maar niet op... de soap van het circusverhaal blijft maar doorgaan.

De advocaat van m'n dochter (dus ook van moeder...ja erg hé) had beroep aangetekend tegen de opname van OBC. Het Hof heeft nu in een Arrest verklaard dat het ongegrond is en daardoor de vorige beschikking van de JRB bevestigd. Zijn de "opname" in OBC.
Maar ..ja lach niet... ondertussen heeft het OBC ZELF de opdracht teruggegeven aan de JRB. Omdat ze in de huidige situatie niet kunnen werken en alles achteruit gaat en verslechterd ipv de positieve wending die de JRB gevraagd had.

Ondertussen zie ik mijn dochter niet meer... en worden de arresten en vonnissen weer niet nageleefd... zonder dat men iets doet.
Ik had het O.M. gevraagd om maatregelen te nemen en had ik een soort van plan voorgelegd. Die antwoordde dat ze het in de "huidige context" niet aangewezen vonden en het dossier doorstuurden naar de JRB.
Mijn vraag aan het O.M. was: als jullie zo goed weten wat niet aangewezen is...kunnen jullie me dan ook zeggen wat er nu wel aangewezen is? rarara....nog steeds geen antwoord. Maar we leven op hoop.... de wonderen zijn de wereld niet uit? :roll:
ondertussen proberen we afstand te nemen en kunnen we niets anders doen dan lachen... echt lachen!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ovan
Topic Starter
Berichten: 322

#92 , 10 feb 2012 15:52

Wat hier nog ontbreekt is het feit dat Kerstvakantie, weekends, ... geregeld in Arresten, Vonnissen, Beschikkingen en afspraken van Sociale dienst... gewoon niet nageleefd worden... en daar wordt niets tegen gedaan. Moeder zorgt dat zij samen met dochter boven wet staan!
Ondanks haar veroordeling, waar ze niks om geeft, blijft ze verder doen... en tegen de hulpverlening zegt ze.."jaja ik werk mee! " :roll:
maar...
Sinds 8 december heb ik mijn dochter 3 uur gezien... ip van de broodnodige en voorziene 13 dagen !... Dat is normaal... en voor sommigen zou dat al een wonder zijn...
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#93 , 10 feb 2012 19:24

art. 24§3 Handvest van de Grondrechten van de Europese Unie
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 403:nl:PDF" onclick="window.open(this.href);return false;

art. 19 IVRK >> defenitie kindermishandeling & art. 19§2 IVRK doeltreffende maatregelen nemen
http://www.f4j.be/diversen/kinderrechte ... Artikel_18" onclick="window.open(this.href);return false;

art. 417 SW : De onmenselijke en mensonterende behandeling

Het gerechtelijk apparaat alsook politie treed niet zoals art. 19 IVRK bepaald adequaat op waardoor ze in gebreke blijven (schuldig verzuim art. 422bis SW).
Bij ondervraging van overlevenden van concentratiekampen bleek dat niet de folteringen, uithongering en dwangarbeid in arbarmelijk omstandigheden hen het meest trof maar de onwetendheid en scheiding van hun kinderen bleek een rode draad te zijn wat hen het meeste trof.

Bij deze een advies om klacht bij politie te doen lastens de magistraten die maar blijven smossen en prossen alsook lastens de politie die te loyaal zijn naar het OM en te weinig oog hebben voor mensen- en kinderrechten.

Het is duidelijk dat je dochter in een gevaarssituatie bevind ten gevolge van de latente en aanhoudende kindermishandeling waarbij noodzakelijk is dat dringend doeltreffende maatregelen dienen genomen te worden. De beste wijze zal allicht de oorzaak m.a.w. de beinvloeding (bron van PAS) minstens weg te nemen en daarna de contacten vb. onder toezicht op te bouwen.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 73#p180073" onclick="window.open(this.href);return false;

RR

Reclame

Tattie
Berichten: 158

#94 , 14 feb 2012 09:04

Hier morgen normaal gezien de laatste zitting in de JR... duimen jullie effe mee luitjes? We weten al dat de jeugdrechter quasi altijd het verslag van de sociale volgt, dus zal het sowieso al uitdraaien op een teleurstelling voor ons, maar we hopen op andere punten dan toch wat te bereiken... dus ja, binnen 14 dagen weten we het vonnis...grtz x

duma
Berichten: 2871

#95 , 15 feb 2012 11:01

Volop aan het duimen.
Hier nog steeds aan het wachten op een vonnis ...

eylis
Berichten: 8852

#96 , 15 feb 2012 14:09

pertinente vraag... ".......de advocaat van mijn dochter....."
dan veronderstel ik dat ze meerderjarig is?
Ik weet niet of mijn reflexie in het totaalkader van dit dossier volledig klopt. Maar ik denk dat ik slecht nieuws heb.
De rechten mbt gedeelde ouderlijke authoriteit, omgangsregelingen of wat dan ook, zijn niet meer van toepassing.

enkel het recht om op de hoogte gehouden te worden van de studievorderingen (door haar) als u nog alimentatie betaalt om haar studies te bekostigen.
Als ze meerderjarig is kiest ze zelf. (woonstkeuze, omgang etc..)
Of dat een vrijwillige of opgedrongen keuze is (het gevolg van PAS of wat dan ook..) : is zelfs van géén tel.
Want ze is meerderjarig.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#97 , 15 feb 2012 14:45

Ouders dragen nu eenmaal de verantwoordelijkheid van hun kind(eren). Op die manier kan vb. de moeder (of vader) buiten de eigen advocaat nog een extra advocaat aanstellen voor vb. de 5 jarige dochter.
Het spreekt voor zich dat dit DE legale manier is om je kinderen de vernieling in te duwen, een tekening maken zal hier niet nodig zijn.
Laat je fantasie maar de vrije loop of lees deze draad

RR

eylis
Berichten: 8852

#98 , 15 feb 2012 14:50

maar is ze nu meerderjarig of niet?

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#99 , 15 feb 2012 15:38

Jeugdrechtbank is voor minderjarigen. De dochter moet dus wel minderjarig zijn.

RR

Lucke
Berichten: 183

#100 , 15 feb 2012 19:32

maar is ze nu meerderjarig of niet?
Neen Ovan zijn dochter is nog niet meerderjarig Eylis.

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

#101 , 16 feb 2012 12:52

maar is ze nu meerderjarig of niet?
14 jaar.... "zucht"
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

ovan
Topic Starter
Berichten: 322

#102 , 16 feb 2012 12:54

Ouders dragen nu eenmaal de verantwoordelijkheid van hun kind(eren). Op die manier kan vb. de moeder (of vader) buiten de eigen advocaat nog een extra advocaat aanstellen voor vb. de 5 jarige dochter.
Het spreekt voor zich dat dit DE legale manier is om je kinderen de vernieling in te duwen, een tekening maken zal hier niet nodig zijn.
Laat je fantasie maar de vrije loop of lees deze draad

RR
idd.... en dat is het topje van de ijsberg....
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

gebrokenklomp
Berichten: 12
Contacteer: Website

#103 , 20 feb 2012 08:30

Wanneer ik dit alles lees en hierbij mijn eigen ervaringen optel dan kom ik bijna tot de conclusie dat de jeugdrechtbank bijna systematisch datgene doet wat het meest schade aanricht voor de kinderen. Het is moeilijk te geloven dat dit zo is, maar het bewijs lijkt mij zo verpletterend dat ik het zelf niet meer uitsluit als hypothese. Maar in dat geval, wat is dan hun motivatie ? De enigen die hier duidelijk rechtstreeks beter van worden zijn de advocaten...hoe langer alles duurt en hoe complexer het dossier hoe beter voor hen...Zou het kunnen dat de rechters hier mee van profiteren ?

Bezoek mijn blog om mijn ervaringen te lezen op http://gebrokenklomp.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, en neem contact op via mijn fb-pagina http://www.facebook.com/profile.php?id=100003468050109" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik besef dat er al veel gepost is op dit forum en dat er veel mensen zijn met ervaringen zoals ik, en daarom wil ik proberen er iets aan te doen. In een eerste fase wil ik facebook gebruiken om zoveel mogelijk mensen samen te brengen rond de gemeenschappelijke problematiek. Ik richtte mij in eerste plaats op de vaders, maar ondertussen heb ik begrepen dat er ook moeders zijn met vader-iaanse ervaringen, en deze zijn vanzelfsprekend ook welkom.

Gebroken Klomp

gebrokenklomp
Berichten: 12
Contacteer: Website

#104 , 20 feb 2012 10:53

@ovan - uw verhaal klinkt mij zeer bekend in de oren.
De twee oudste kinderen van 3 wonen nu bij mij. Telkens liet de ex het tot een 'crisis' komen vooraleer ze dan het kind in kwestie buiten zette en van mij eiste dat ik ze onmiddellijk kwam halen. Als vader die enkel het beste voor de kinderen wil, dan doe je dit telkens weer...en dat weet die moeder natuurlijk (beter dan jij zelf).
In mijn geval moest ik lijdzaam toezien hoe de kinderen in zombies veranderden: totaal onverschillig werden, de schoolresultaten die zienderogen achteruitgaan, enz... Wanneer de oudste bij - midden in het schooljaar - mij kwam wonen had hij nog amper 50% op zijn schoolrapport, meerdere 'buizen', en had hij zogezegd totaal geen aanleg voor bijvoorbeeld wiskunde...Binnen het jaar dat hij bij mij woonde transformeerde hij in een model-leerling met uitstekende resultaten. Nu, 2 jaar later, volgt hij een wetenschappelijke A met 8 uur wiskunde en behoort tot de 'besten' van de klas... Het clb vorige school zag voor hem geen toekomst in ASO... Toen een jaar later de tweede zoon bij mij kwam wonen heeft zich een nagenoeg gelijkaardig scenario voorgedaan. Toen ik bij de tweede de crisis zag aankomen, ergens rond mei en voorstelde de problemen te anticiperen dan werd ik door iedereen weggelachen. Uiteindelijk moest het weer eerst tot een crisis komen vooraleer hij - opnieuw midden het schooljaar - onmiddellijk MOEST naar mij komen. Een gelijkaardig verhaal is zich aan het voltrekken met de derde zoon... opnieuw wordt ik hiermee uitgelachen en is er "geen enkel probleem".

De jeugdrechter zegt mij twee maand geleden nog "wat wilt ge, het is normaal dat de kinderen daarvan afzien, ge had dat eerder moeten bedenken voor dat ge scheidt, ge wilt allemaal kinderen maar niemand voelt zich daarna verantwoordelijk..." en stelt vorige week dat er "geen probleem is met de jongste...", maar heeft het dossier zelfs niet bekeken...

De ex draait de feiten in haar voordeel..."de vader manipuleert de kinderen, zet ze tegen mij op", en op mijn commentaar dat het de kinderen helpt wanneer je ze opvolgt en betrokkenheid toont is het antwoord.."ik leer ze zelfstandig zijn, wil hun handje niet vasthouden, en ze voorbereiden op het harde leven nadien..."...

Ondertussen en ondanks de verwijten blijven ikzelf en de partner waarmee ik een nieuw samengesteld gezin vorm ons hard inzetten om de kinderen WEL op te voeden, en wij en de kinderen zelf zien WEL de resultaten.

Gebroken Klomp.

fb-pagina http://www.facebook.com/profile.php?id=100003468050109" onclick="window.open(this.href);return false;
blog http://gebrokenklomp.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

duma
Berichten: 2871

#105 , 22 feb 2012 12:34

Als het eventjes mag, een positieve noot hier, want daar vind ik precies geen topic over. Spijtig genoeg.

Een vriend van mij verkreeg net verblijfsco-ouderschap over zijn kinderen van 2 jaar en eentje van 8 maanden. De week/week regeling gaat onmiddellijk in. Het kan dus ook anders. Dit vooral te danken aan de superadvocaat en ook wel aan de moeder die erin geslaagd is om zich zo op te stellen dat ze iedereen tegen haar kreeg. Spijtig genoeg zijn jullie daar niet veel mee, maar ik wou het toch eventjes meegeven ...

Terug naar “Echtscheiding”