wat is nu het beste

mopke
Topic Starter
Berichten: 93

wat is nu het beste

#1 , 17 nov 2011 13:58

graag had ik geweten wat nu het beste is als je op de rechtbank komt . Zwijgen en alles laten begaan of uw mond open doen , tot op heden heb ik elke keer het woord gevraagd , mijn zeg gedaan maar der is nooit rekening mee gehouden . Nu is het wel zo dat de laatste keer de advokaat van ex mij buiten aan de rechtbank zo provoseerde dat ik serieus uit mijn kram ben geschoten en die heeft nu aangifte gedaan bij de politie ,ik begrijp dat dat niet goed is maar het de strijd is zo oneerlijk dat ik me niet kon bedwingen . Natuurlijk is dat de bedoeling van de tegen partij om mij op te boeien , door het gemis van mijn kinderen is dat toen gelukt . Nu moet ik maandag weer gaan en zou ik alles op alles willen zetten door zoveel mogelijk te zwijgen en mijn emoties trachten te verbergen , hoe moeilijk ook . Iemand raad of ervaring met emoties op de rechtbank ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lucke
Berichten: 183

#2 , 17 nov 2011 14:31

Dat hangt vooral van de jeugdrechter af.
Is moeilijk om hier raad bij te geven

mopke
Topic Starter
Berichten: 93

#3 , 17 nov 2011 15:08

Het is voor de rechter van kortgeding ,

Reclame

lucgescheiden
Berichten: 2810

#4 , 17 nov 2011 17:23

Mopke,
Ik heb dezelfde ervaringen achter de rug met de advocaat van tegenpartij...
Mijn eigen fout weet ik best.
Maar als het over je kinderen gaat en de jarenlange zorg die je voor hen overhad, en dit in twijfel wordt getrokken dan...
Rechters zouden dit moeten doorzien, maar daar wringt het schoentje.

Uit fouten leer je, maar ja dan is het kalf al half verzwolgen natuurlijk.

De argumenten die tegenpartij zal aanbrengen grondig doornemen met je eigen advocaat.
Vraag je advocaat hoe hij die argumenten zou verwoorden...
Met hem bespreken hoe deze dienen te worden weerlegd.

Laat het tegenspreken van de tegenpartij over aan je advocaat.
je laat hem het woord te laten voeren, waarbij je hem verzoekt om ruimte te laten om je bewijzen zelf toe te lichten.
concentreer je daarbij op de zaken die langs jouw kant MOETEN vermeld worden.

Ik weet het, het klinkt allemaal gemakkelijker dan gedaan.
Maar vechtscheidingsadvocaten zijn getraind om je het bloed te doen koken.
Kalm blijven kan je dan enkele vanuit:
de wetenschap dat je advocaat voldoende is voorbereid om de argumentatie te weerleggen.
Je kan dan gewoon je hoofd schudden ter ontkenning, dat valt rechters voldoende op.

Het laatste wat rechters willen bemerken is agressie, andere emoties kunnen uw zaak mss zelfs dienen.

Ik ga dat alles alvast zelf eens in praktijk proberen te brengen ;-)

succes!
Handige documenten voor Personenrecht

mopke
Topic Starter
Berichten: 93

#5 , 18 nov 2011 07:32

Het is echt verschrikkelijk hoe ze proberen me volledig af te maken en ze kennen me eigenlijk helemaal niet . Maar ik ga deze keer alles op alles zetten om me te focussen op de rechter , proberen niet te discusieren en hopen dat mijn advokaat dat zal doen . Verder vraag ik me af of een rechter in kortgeding zomaar gaat beslissen of een kind van 8jaar onmiddelijk van school moet veranderen , zonder na te gaan of het ventje zich goed voelt in de school . Want dat eist de tegenpartij en ook mij ontzetten uit de ouderlijkemacht en verder veel geld. Dus het zal hard gaan denk ik ,ik heb helemaal geen ervaring met kortgeding en weet dus echt niet wat daar kan beslist worden en eerlijk ik maak me zorgen .

lucgescheiden
Berichten: 2810

#6 , 18 nov 2011 14:36

Ik meen dat de rechter van kortgeding enkel kan oordelen over dringende maatregelen.
Zonder de details te kennen, doet u er dus goed aan om de dringendheid van de geëiste maatregelen te laten tegenspreken.
De rechter zal dan een uitspraak doen, in afwachting van een oordeel door de jeugdrechtbank.

U laat zich, mijn inziens, reeds in de gordijnen jagen door de daging van tegenpartij, nog voordat u op de rechtbank bent.
De soep wordt nooit zo heet gegeten, dan ze wordt opgedient, hou dat in je achterhoofd.
Concentreer je op je eigen verzoeken, en onderbouw deze met een goede argumentatie.
Indien u een ietswat ervaren rechtbank treft, zal deze er wel voor zorgen dat het niet zo hard zal gaan, dan u verwacht.
Handige documenten voor Personenrecht

Moraelin
Berichten: 319

#7 , 18 nov 2011 16:23

Ik ben akkoord met luc, een rechter in kortgeding kan niet over zo'n zaken oordelen, en zal die normaliter ook niet doen. Wat is trouwens het dringende karakter van deze vragen ?
Maar ik weet wat u bedoeld, mijn ex en haar partner hebben er ook een vaartje naar om mijn bloed te doen koken. Na elke conclusie loop ik weken slecht. De laatste keer omdat ze blijkbaar voor te vertrekken een loonbrief van mij ontvreemd hebben (de hoogste in jaren) en deze nu indienen als mijn loon. En daarenboven maken ze gans mijn inkomsten en uitgaven op EN die van mijn vriendin (die ze ook een riant inkomen toedragen natuurlijk) want ik heb het toch zo goed...als ze geld wou dan had ze niet moeten hertrouwen met een werkloze die net uit het gevang komt denk ik dan zo, enfin.

Laat u idd niet op de kast jagen, ouderlijk gezag kunnen ze zelfs bijna nooit afnemen, daar moet je al een moord voor gepleegd hebben of zo, gene zever.

ALS die kortgeding rechter al iets beslist dan is dit enkel in tussentijd tot de jeugdrechter hier finale uitspraak over doet. Mi zal hij geen grote veranderingen uitspreken voor het zover is.

mopke
Topic Starter
Berichten: 93

#8 , 18 nov 2011 17:25

Dank jullie voor de geruststelling , ik ga me zeker sterk houden en laten zien dat ik een evenwichtige madam ben . Ook al heb ik het emotioneel heel moeilijk door het gemis van mijn kinderen ,ze gaan me zeker niet gek verklaren hoor . Dat is wat ze willen , mij totaal breken . Ik ga me focussen op wat ik kan winnen en me heel sterk houden .

lucgescheiden
Berichten: 2810

#9 , 18 nov 2011 17:57

we duimen voor je.
succes
Handige documenten voor Personenrecht

Franciscus
Berichten: 38739

#10 , 18 nov 2011 22:59

U hebt een advocaat ...wel dan moet de advocaat van de tegenpartij zich tot hem wenden en niet naar U.
Laat uw advocaat dat zeer duidelijk aan hem stellen.

mopke
Topic Starter
Berichten: 93

#11 , 19 nov 2011 13:53

dat vind ik een goede tip , ga daar aan denken

ovan
Berichten: 322

#12 , 20 nov 2011 10:03

... Iemand raad of ervaring met emoties op de rechtbank ?
het gaat over uw kinderen, die je NIET ziet. Een persoon die daar geen emoties bij betrokken wil zien op een ogenblik dat er BESLIST wordt over die situatie...zit niet op z'n plaats.
Mopke...blijf jezelf, toon wie je bent en wat je intenties zijn voor je kinderen, in alle rust kan dat ook. Als de tegenpartij jou emoties buiten de rechtbank wil "misbruiken", laat door je advocaat vragen aan de rechter wat het juiste gedrag dan zou moeten zijn als je je kinderen niet MAG en KAN zien! Welke handleiding of richtlijnen zijn er als je in die situatie bent? Wel zijn er richtlijnen o.a. IRVK e.d. die zeggen dat je NIET in zo'n situatie terecht mag komen....en dat het de taak van de overheid is om daar over te waken.
Ik ben geweest waar jij nu bent...Verschillende psychologen hebben me al gezegd dat het moeilijker is om dikwijls moeilijker is dergelijke ouders te helpen, dan ouders van vermoorde kinderen. Het uitzichtloze, onbekende en de pijn zijn ondraaglijk. Nooit zou ik nog naar zo'n tijd willen..voor mezelf, maar vooral voor de schade die ondertussen werd aangebracht bij mijn dochter. Ik vind het tot hier toe al heel dapper van je. Sterkte en succes maandag.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

RM
Berichten: 38

#13 , 20 nov 2011 12:43

Idd je emoties laten zien is iets wat je zeker moet doen, je bent toch niet van steen...gewoon zijn zoals je bent en je gevoelens dus niet verdringen mopke.
Als je antwoord steeds de feiten aanhalen en zeker niet je ex verwijten rond er oren te slingeren van em is dit of dat...
Dit is volgens mij een betere aanpak.
Ga ervoor en veel sterkte en moed !

Moraelin
Berichten: 319

#14 , 28 nov 2011 17:39

Ben ook akkoord ivm tonen van emoties; Je moet niet wegsteken wat je voelt, zelfs al is dat boosheid want dat is dikwijls een indicator die rechters wel oppikken. Wat je natuurlijk niet moet doen is de rechtszaal overhoop halen, dat zal de rechter minder apprecieren. Wat betreft je advocaat een schild laten vormen : goed raad.

Terug naar “Echtscheiding”