Hey,
Ik ben student en mijn ouders hebben ruzie over wie wat betaalt.
Aangezien ik meerderjarig ben, bepaal ik waar mijn domicilie is, maar ik weet niet goed wat te doen.
Ik zal even de situatie schetsen;
Toen mijn ouders uit elkaar gingen woonde ik bij mijn papa en betaalde mijn mama alimentatie. Daarna hertrouwde mijn
papa en is hij verhuisd, ik en mijn broer zijn in hetzelfde huis blijven wonen en daar sta ik ook gedomicilieerd.
Ik ben nu ten laste van mijn papa en hij ontvangt kindergeld. Mijn papa betaalt mijn kot (=360 euro) en mijn mama betaalt alimentatie (=225)
aan mij, waarmee ik eten koop, ik ontvang geen studiebeurs. Mijn papa betaalt ook hospitalisatieverzekering, ziekteverzekering enz.
In het weekend ben ik altijd bij mijn mama.
Nu wil mijn mama dat ik mij domicilieer bij haar, zodat zij mij ten laste kan nemen en kindergeld ontvangt. Ze wil dan
alimentatie blijven betalen voor mijn eten e.d.. Ze wil dan wel niet mijn kot betalen en volgens haar moet mijn
papa dat doen als alimentatie. Zij vindt dat mijn papa niet de voordelen kan krijgen (kindergeld + ten laste) zonder mij
op te voeden (in het weekend). Ze zegt dat het juridisch niet correct is dat ik in het huis van mijn broer gedomicilieerd sta (waar ik wel geregeld ben).
Ik vind dit precies oneerlijk aangezien de kost van mijn kot groter is dan de alimentatie die ik krijg.
En wie moet mijn schoolrekening betalen (= +/-500 euro)?
Wat doet men meestal in dit soort situaties?