Vonnis bij verstek uitvoerbaar bij vooraad

Maurena
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vonnis bij verstek uitvoerbaar bij vooraad

#1 , 28 jun 2016 18:49

Hallo,
Ik heb raad nodig , ik woon in een sociale woning en had vorige jaar achterstand.
Ik heb het beetjes aangezuiverd maar ik moest blijkbaar gerecht kosten betalen aan woonverening . Ik wis dat niet dus zijn zij nr een deurwaarder geweest en toen pas had ik het door .
Zij hadden dgg dat ik huur achterstand had maar dat was niet zo dat waren dus gerecht kosten .
Il heb echter nooit een brief gekregen van hun om het te betalen .
Maar goed , de vrederechter was ook op huisbezoek geweest aangezien ik gad geklaagd over vocht problemen en er dan ook duidelijk gezegd geweest dat ik geen huurachterstand had.
Ik moest opnieuw voorkomen maar ben dan opgeroepen om te gaan werken. Ik ben dan niet kunnen gaan.
Die vrederechter wat mijn zaak had was ziek en die nieuwe vrederechter heeft dan vonnis bij verstek getekend uitvoerbaar bij vooraad ook nog . Terwijl er geen achterstand is.
Wie kan mij raad geven ? Ik heb pas morgen afspraak bij n advocaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jun 2016 20:03

Verzet of beroep aantekenen.
Wel opletten. Is het een vonnis bij verstek? U bent niet verschenen. Maar toch kan het een vonnis op tegenspraak zijn. Bijvoorbeeld als u (schriftelijk) verschenen bent op de inleidingszitting en een conclusie hebt neergelegd. Wat het vonnis daar zelf van zegt heeft geen belang. Het kan dus zijn dat u geen verzet kan aantekenen en beroep moet aantekenen.

TheJudge007
Berichten: 366

#3 , 14 jul 2016 15:07

Ik vermoed dat zij gewoon haar gerechtskosten niet betaald heeft, en dat daar een 2e uitspraak over geweest is samen met een uitspraak over dat vochtprobleem, waar zij dan niet verschenen is. Daarvoor in beroep gaan lijkt mij straf.

Reclame

Terug naar “Huren”