Moderator of niet

TheJudge007
Topic Starter
Berichten: 366

Moderator of niet

#1 , 14 apr 2016 11:21

Het is mij al meermaals opgevallen dat er op dit forum personen zijn met meer bevoegdheid dan anderen. Men noemt dit doorgaans moderators of adminstrators of iets dergelijks. Daar is niets mis mee, maar waarom vermelden deze personen dit niet steeds bij hun naam.

Hoe kunnen wij als leden dan weten wat hun bevoegdheid is ? Als hun bevoegdheid bvb niet bij hun naam staat is het voor elk forumlid nogal vreemd dat die persoon ineens de bevoegdheid blijkt te hebben om een draad te sluiten.

Misschien is er een reden voor die annonimiteit ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 apr 2016 11:28

Normaal bij alle forums is dit zo, bij JPV en bij webmaster staat er duidelijk moderator, andere ken ik niet al hoewel ik wel van iemand ook een vermoeden heb, dus er zullen er ook nog wel zijn zeker.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 apr 2016 12:51

Er zijn inderdaad nog anderen die een topic kunnen sluiten of berichten kunnen verplaatsen. Wat ik me afvraag is wat voor verschil het voor u of mij, als gebruikers zonder speciale rechten, uitmaakt om te weten wie die rechten wel zou hebben. Ik denk dat er bij problemen genoeg aanspreekpunten zijn (JPV, VdB, webmaster, ...) die wel herkenbaar zijn. Bekijk de anderen maar als de elfjes van de Kerstman. :mrgreen:

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 14 apr 2016 13:19

Er zijn elfjes die helpen bij het uitvoeren van de gewone taken van het modereren van dit forum. Voor meer complexe problemen die ze tegenkomen zenden ze de moderatoren een bericht zodat deze zich hiermee kunnen bezighouden.

Na overleg met de elfjes werd er gekozen voor anonimiteit. Persoonlijk zie ik ook het nut er niet van in hen bekend te maken. Iedereen kent de gedragsregels op dit forum of wordt verondersteld ermee vertrouwd te zijn.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 apr 2016 14:37

Ik denk dat het anoniem werken met moderators eigenlijk wel het beste is !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

TheJudge007
Topic Starter
Berichten: 366

#6 , 14 apr 2016 15:54

Normaal bij alle forums is dit zo, bij JPV en bij webmaster staat er duidelijk moderator, andere ken ik niet al hoewel ik wel van iemand ook een vermoeden heb, dus er zullen er ook nog wel zijn zeker.
Ik heb het dan ook niet over diegenen die jij vernoemt. Ik vind het overigens nogal normaal dat iemand die een hogere funktie en een automatisch daarmee gaande hogere bevoegdheid heeft dat ook op de een of andere manier kenbaar maakt. Wat zou je er van vinden als de politie bvb. altijd en overal anoniem tussen de burgers stapt. In sommige gevallen is dat nodig maar in geen geval permanent. Wat is trouwens de bedoeling van dat verstoppertje spelen ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 14 apr 2016 16:33

Welk nadeel kan je hebben dat bepaalde mensen topics kunnen sluiten die volgens het beleid van juridischforum niet kunnen? De bedoeling is dat niet iedereen zich moet verantwoorden tegenover derden, maar dat dan enkel tegenover webmaster, vandebos en mezelf. Zodat niet iederen zich bezig moet houden met het reageren op topics zoals deze, maar zich nuttiger kunnen bezighouden.

Mocht er iemand uit de bocht gaan en teveel topics sluiten, kunnen wij dat wel opmerken en rechtzetten.

Bij mijn weten stap jij hier trouwens ook overal op dit forum anoniem. Net zoals onze elfjes.

TheJudge007
Topic Starter
Berichten: 366

#8 , 14 apr 2016 20:45

Er is wel een groot verschil tussen de soort anonimiteit van de persoon zelf als de eenvoudige anonimiteit van een funktie binnen het forum. Ik heb als voorbeeld die funktie van die politieman onder de burgers gegeven. Ga jij dan bvb werken bij een bedrijf waar je niet weet wie je meerdere is ? Er zijn trouwens niet zoveel leden die hun hierarchische funktie binnen in dit forum om de een of andere reden verborgen wensen te houden, of misschien moeten houden. Ik ga ze in het vervolg dan maar als gelijkwaardig met andere forummers beschouwen en me een en ander niet meer afvragen. En elfjes is iets voor kinderen, we zijn hier onder volwassenen.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 apr 2016 20:50

Nogmaals: wat voor belang hebben u en ik erbij dat die persoon zich kenbaar maakt? Die personen kunnen trouwens een topic sluiten zonder er zelf deel aan te nemen, dus wat is het voor- of nadeel van het al dan niet bekend maken van hun functie?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 14 apr 2016 21:06

Er is wel een groot verschil tussen de soort anonimiteit van de persoon zelf als de eenvoudige anonimiteit van een funktie binnen het forum. Ik heb als voorbeeld die funktie van die politieman onder de burgers gegeven. Ga jij dan bvb werken bij een bedrijf waar je niet weet wie je meerdere is ? Er zijn trouwens niet zoveel leden die hun hierarchische funktie binnen in dit forum om de een of andere reden verborgen wensen te houden, of misschien moeten houden.
dit is hier geen openbare plaats, noch een werkplaats. Dit is een privé-plek van webmaster waar hij toevallig iedereen toelaat. Dat hij dan niet moet zeggen wie zijn vriendjes en vriendinnetjes zijn, is zijn goed recht.
En elfjes is iets voor kinderen, we zijn hier onder volwassenen.
onze elfjes bestaan nochtans hoor, je moet er gewoon in geloven.
Nogmaals: wat voor belang hebben u en ik erbij dat die persoon zich kenbaar maakt? Die personen kunnen trouwens een topic sluiten zonder er zelf deel aan te nemen, dus wat is het voor- of nadeel van het al dan niet bekend maken van hun functie?
qft.

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#11 , 15 apr 2016 16:38

Er zijn grofweg 2 redenen om te werken met onze "elfjes":

1. Ik vond slechts 2 mensen (JPV en Vandebos) die gek genoeg waren om non-stop en volledig zichtbaar in de vuurlinie te staan. Moderatie is niet te onderschatten en de vele PM's die op hen afkomen zijn niet zichtbaar, maar voor hen wel voelbaar.

2. Er zijn soms professionele redenen waarom sommige elfjes liever "onder de radar" opereren.

Soms wegen praktische motieven (hulp bij het overzichtelijk houden van de site) zwaarder door dan (volledige) transparantie.
Zoals hierboven al gezegd: de elfjes hebben slechts beperkte "toverkrachten" en worden nauwlettend in de gaten gehouden door de 3 tovenaars hier ;-)

TheJudge007
Topic Starter
Berichten: 366

#12 , 18 apr 2016 02:27

Met dit antwoord had ik van beginafaan kunnen mee leven.

Milo72
Berichten: 1016

#13 , 21 apr 2016 10:54

Is dit dan een goed moment om hele bossen bloemen te gooien naar de drie "tovenaars", met de vraag om ook wat bloemetjes door te gooien naar de "elfjes" voor jullie en hun PRIMA werk hier ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#14 , 30 aug 2016 12:33

Om alle miserie met vermelding van namen en Co te vermijden (naast eventuele overload aan nodige schijfruimte) is het hier niet mogelijk om bestanden te plaatsen.

Anoniem of niet anoniem zijn, daar kies je hier zelf voor. Wie via berichten of username zichzelf plots te kenbaar acht, kan vragen die berichten te verwijderen of username aan te passen. Mits een redelijke reden gaan we daar steeds op in.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 30 aug 2016 12:36

90% van de internet gebruikers gooien zelf al hun gegevens op het internet via facebook twiter enz...

100% anoniem zal altijd moeilijk zijn zolang we niet zeker zijn dat de openbare instanties niks met onze gegevens kunnen doen, daar ieder van ons in verschillende databanken zijn opgeslagen, rijksregister, ziekenfonds, pensioen, banken enz...

En ook vele personen die op bepaalde diensten werken kunnen dit raadplegen !

Maar persoonlijk maak ik er me geen zorgen over, doe niet mee aan sociale websites, enkel een paar forums waar men toch voor 99% anoniem kan blijven.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Suggestie-bus”