Auvibel en verkoop via E-Bay

Jules
Topic Starter
Berichten: 39

Auvibel en verkoop via E-Bay

#1 , 12 okt 2007 23:18

Ik heb dit jaar als particulier (niet-BTWplichtige) blanco DVD's en CD's verkocht via E-Bay (ik raam de totale verkoop op zo'n 300 stuks). Heden ontvang ik een schrijven van de juridische raadgevers van Auvibel, waarbij me de keuze wordt gelaten tussen ofwel een vergoeding te betalen - doormiddel van een formulier zou ik moeten aangifte te doen van de verkochte hoeveelheden- ofwel een mogelijke gerechtelijke veroordeling .
Kan iemand me raad geven omtrent onderhavig verzoek van Auvibel, meer bepaald wat betreft:
-ben ik als particulier inderdaad onbevoegd om dergelijke voorwerpen te verkopen op E-Bay?
-ik zou wel aangifte willen doen van de verkochte voorwerpen, maar kan geen exacte hoeveelheden meedelen en ook E-Bay verklaart me na 90 dagen alles te verwijderen. Heeft iemand soms ervaring met Auvibel omtrent hun appreciatie van dergelijke toestand?
Kijk met belangstelling en dank bij voorbaat antwoord tegemoet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3042
Locatie: st-niklaas

#2 , 13 okt 2007 03:04

Auvibel, veel blabla maar weinig boem boem


U heeft al eens taksen ( voor de "auteuresrechten" ) betaald op blanco media dragers, Auvibel kan en mag geen 2 keer dezelfde taks vragen voor dezelfde blanco media dragers.


Als u de aankoopbon/kassaticket nog hebt, deze ( een kopie ) terugsturen naar Auvibel met de mededeling dat u al auteursrechten taks hebt betaald op deze blanco mediadragers en tenzij zij anders kunnen aantonen ( bewijzen ) u hen niks verschuldigd bent :)


Indien u de aankoopbon/kassaticket niet meer hebt gewoon in een ( aangetekende ) brief aan Auvibel verklaren dat u deze blanco media dragers in Belgie hebt gekocht en daarvoor al de auteursrechtens taks hebt betaald en tenzij zij anders kunnen aantonen ( bewijzen ) u hen niks verschuldigd bent :)



ben gene jurist, maar ken het probleem ( niet persoonlijk ) maar van op andere forums, waar men zowat tot de zelfde conclusie , als hetgeen ik hier schrijf, komt :wink:

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”