Rechten logo.

Vandammes
Topic Starter
Berichten: 24

Rechten logo.

#1 , 14 feb 2015 15:18

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Ik start in de zeer nabij toekomst een zaak op, ik zal het logo zelf ontwerpen, hoe kan ik ervoor zorgen dat niemand dit logo gebruikt? Ben ik wettelijk de eigenaar van dit logo als dit word gelinkt naar mijn zaak? Of zijn er speciale aanvragen voor dit soort toestanden.

Nogmaals dank

S

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
karinedo
Berichten: 49

#2 , 15 feb 2015 02:03

Ik ben geen jurist, echter misschien even een kijkje nemen onder registreren van logo via merken: https://www.boip.int/wps/portal/site/tr ... dFQE2HKlr/" onclick="window.open(this.href);return false;
(ook onderhouden van merken enz staat daar vermeld).

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 15 feb 2015 10:50

In principe hoef je helemaal niks te doen. Het logo is automatisch beschermd. Je zou het kunnen deponeren, maar dat kost geld, moet eerst onderzocht worden en haalt weinig uit, vermits aan categorieën van producten verbonden. Het geeft het logo alleen een bewijsbare datum mee. Maar dat zou je ook kunnen doen met bv een factuur voor de bestelling van naamkaartjes.

Reclame

Vandammes
Topic Starter
Berichten: 24

#4 , 17 feb 2015 22:02

Dus in principe komt het erop neer als ik kan bewijzen dat ik het degelijk heb gemaakt, er voor mij geen enkel probleem is!

Bedankt!

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#5 , 18 feb 2015 10:14

En vooral dat u kan bewijzen wanneer u het gemaakt hebt.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”