ongeoorloofd toegang tot auteursrechtelijk mat.wie ver.?

skabalie
Topic Starter
Berichten: 178

ongeoorloofd toegang tot auteursrechtelijk mat.wie ver.?

#1 , 08 sep 2014 22:44

Hi,
ik vroeg mij het volgende af.
Ik heb een NAS server staan,waar diverse data opstaat,die is ook zodanig geconfigureerd,dat iedere gebruiker zijn rechten en toegang heeft.
Op die NAS staat auteursrechtelijk beschermd materiaal (een backup mag als je het origineel hebt/tv opname's) die niet toegankelijk is voor de gebruikers,tenzij door mijzelf als administrator rechten met dito moeilijke login en paswoord.
Maar ik vroeg mij af,wie verantwoordelijk is,als er door hacking op gelijk welke manier zich ongeoorloofd toegang kan verschaffen tot mappen met auteursrechtelijk beschermd materiaal?En deze dus ook download?
Je kan nu zeggen gebruikt een aparte nas voor dergelijke,maar met al die besparingen en ongelukken,groeit het geld niet op mijn rug,en kan ik mij geen 2 NAS'sen veroorloven en externe hd's,want het gaat hier wel over ettelijke Tb's.
Je kan zich nu vragen stellen over die ettelijke gebruikte Tb's,maar een opname van een tv station is ook auteursrechtelijk beschermd en mag je ook niet verspreiden.Even ter verduidelijking voor bepaalden hier denken aan illegale/criminele gedownloade films/muziek.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 09 sep 2014 08:08

Als ik bij u inbreek en uw harddisk-recorder pik, kan u volgens mij ook niet beschuldigd worden van "ongeoorloofd auteursrechtelijk beschermd materiaal verspreiden". In dat geval ben ik, en alleen ik, schuldig.

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”