boekhouder doet zijn werk niet

cordoba66
Topic Starter
Berichten: 2

boekhouder doet zijn werk niet

#1 , 01 apr 2008 14:23

hoi

Ben hier nieuw op de forum en hopelijk staat mijn berichtje hier op de juist plaats .

Sind ik mijn boekhouder heb is dit nu al de 2de keer dat hij mijn ingave is vergeten .
Nu heb ik wel een boete gekregen van de btw uit .
Kan ik iets ondernemen tegen over mijn boekhouder ?

Hij komt nu ook met extra rekeningen voor de dag , en wil mijn papieren die hij heeft niet meer terug geven .

Weet er iemand raad mee
A) wat ik kan doen
B) waar ik moet zijn

alvast bedankt
groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#2 , 10 apr 2008 12:41

Onze ex-boekhouder heeft ons ei zo na failliet geholpen door zijn geklungel dus let daar mee op!
Bij ons is het begonnen na de aankoop van een huis dat deels privé en deels door de BVBA ging worden geleend (dat was volgens hem de beste keuze).
Akte werd verleden op aanwijzen van de boekhouder.
Akte was verkeerd opgesteld door verkeerde aanwijzingen van de boekhouder waardoor onze BVBA niet in de akte stond. Wij als leken (nu weten we wel beter) hebben al deze fouten niet gezien.
2006 - eerste neerlegging van de jaarrekening - boehouder zegt dat alles in orde is. Later krijgen we een brief van NBB dat de jaarrekening niet werd ingedient - 360 euro boete ! Ondertussen zijn we bijna eind 2007 en loopt er nog vanalles fout.
Ook wij kregen elk trimester een boete van 25 euro van BTW. Boekhouder zegde dat we ons dat niet moesten aantrekken en hij ging dat wel regelen.
Ondertussen hebben we een andere boekhouder.
2007 - geen enkele BTW aangifte ingedient
2006 - balans volledig verkeerd, lening huis was opgenomen in de balans terwijl lening op natuurlijke personen sprak volgens papieren bank en akte huis.
Balns moet dus worden herzien en alle fouten moeten eruit. Dat wil zeggen dat dit ons duizenden euro's gaat kosten. Volgende week komt een controleur langs, ze hebben dat ginder natuurlijk ook gezien dat iets niet klopte.
Detail.....boekhouder heeft zich failliet laten verklaren en wij staan dus nergens meer om hem verantwoordelijk te stellen voor zeer grove fouten.
Naar het schijnt bestaat er ook een unie van boekhouders, een vereninging war je je beklag kan doen. Dit om de consument te beschermen tegen zo'n praktijken. De boekhouder moet dan wel zijn aangesloten.

Ik weet niet onmiddellijk wat je verder kan ondernemen maar ik zou toch heel erg opletten !
Naam van onze ex-boekhouder mag ik hier niet neerschrijven maar ik weet dat hij onder zijn eigen naam verder werkt. Hij is van Wetteren.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Reclame

Terug naar “Andere”