Huis op eigen naam of beide namen

anoniem2003
Topic Starter
Berichten: 2

Huis op eigen naam of beide namen

#1 , 04 mar 2012 12:33

Vraagje, we gaan samen een huis kopen, mijn man brengt alle geld in, heeft een vorige eigendom die nu verkocht wordt, hoe zit het dan bij ondertekening van de nieuwe woonst, mag ik mee te kenen, is het huis dan ook van mij of niet. Hij zegt dat het op beide namen komt, maar dat hij wel laat opnemen dat hij het kapitaal inbrengt. We zijn getrouwd met scheiding van goederen. Stel dat we scheiden, hoe zit het dan voor me? We hebben samen 2 kinderen. We gaan de rest, notariskosten, verbouwen samen betalen. Op wat moet ik letten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief
Berichten: 2513

#2 , 04 mar 2012 22:24

Het huis wordt beschreven op beiden namen, maar bij echtscheiding heeft je nieuwe partner het recht een voorafname te doen van zijn ingebracht kapitaal. Op zijn deel kan je geen aanspraak maken.

anoniem2003
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 06 mar 2012 11:19

creatief bedankt voor je antwoord. Maar de notariskosten en andere kosten worden wel verdeeld, alsook de renovatiekosten, hoe zit het dan daarmee?

Reclame

Terug naar “Andere”