KADASTER - Hoe oplossen?

Eddy
Topic Starter
Berichten: 34

KADASTER - Hoe oplossen?

#1 , 07 okt 2006 17:31

Hallo, ik heb een probleem met de grootte van een bebouwd perceel - Volgens het kadaster is het bebouwde perceel 3 are, maar na opmeting door landmeter komt deze uit op 4,50 are. Wat moet ik hiermeer nu ik het goed wil verkopen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 07 okt 2006 20:42

De gegevens van het kadaster zijn niet altijd correct. In de verkoopakte zal worden verwezen naar de opgemeten oppervlakte (met aanhechting plan van opmeting). Kadaster neemt dit automatisch over.

U kunt dus 450 m? verkopen.


plan>kadaster

Eddy
Topic Starter
Berichten: 34

#3 , 08 okt 2006 11:10

De gegevens van het kadaster zijn niet altijd correct. In de verkoopakte zal worden verwezen naar de opgemeten oppervlakte (met aanhechting plan van opmeting). Kadaster neemt dit automatisch over.

U kunt dus 450 m? verkopen.

Wesley, allereerst bedankt - maar nog een vraag - ik heb hetzelf indertijd gekocht voor 3 are(bij akte notaris) moet ik nu gaan bijbetalen en kan de notaris als ik het verkoop op de akte 4,50 are vermelden (gegevens volgens kadastrale legger van de gemeente vermelden 3 are)

Reclame

wolf2
Berichten: 2071

#4 , 29 dec 2006 16:06

maar nog een vraag - ik heb hetzelf indertijd gekocht voor 3 are(bij akte notaris) moet ik nu gaan bijbetalen

Twee jaar lang kan je niet gerust slapen:

BW Artikel 1674

Indien de verkoper in de verkoopprijs van een onroerend goed voor meer dan zeven twaalfden is benadeeld, heeft hij het recht om de vernietiging van de koop te eisen, ook al had hij bij het contract uitdrukkelijk afstand gedaan van het recht om die vernietiging te vorderen, en al had hij verklaard de meerdere waarde te schenken.




Artikel 1675

Om te weten of er benadeling voor meer dan zeven twaalfden is, dient men het onroerend goed te schatten volgens zijn staat en zijn waarde op het ogenblik van de koop.




Artikel 1676

De eis is niet meer ontvankelijk na verloop van twee jaren te rekenen van de dag van de koop.





en kan de notaris als ik het verkoop op de akte 4,50 are vermelden

Ja

Terug naar “Andere”