MinFin

poloman
Topic Starter
Berichten: 106

MinFin

#1 , 23 nov 2015 15:20

Belastingontvanger geeft 2 belastingaanslagen door aan deurwaarder.
Deurwaarder gaat hiermede over tot beslaglegging op gezinswagen.
Deurwaarder verkoopt de gezinswagen.
Laat de eigenaars van de gezinswagen enkele weken later weten dat 1 belastingaanslag toch betaald bleek
en de andere deels.
Hij biedt zijn verontschuldigen hiervoor aan en de melding dat deze bedragen zullen herrekend worden.
De wageninhoud wenst hij af te doen als rommel.
de kentekenplaten stuurde hij zonder boe of ba terug.

wat nu?
"Adviseren doe je vanuit een bepaalde vakinhoudelijke deskundigheid. Adviseren is erop gericht T.S. verder te helpen in zijn/haar specifieke situatie. Als je over directe macht en middelen beschikt dan ben je aan het managen"

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 23 nov 2015 15:28

Kunt u misschien een tijdlijn geven van alle gebeurtenissen? Dat zal het iets overzichtelijker maken.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 23 nov 2015 15:33

Inderdaad, en heeft de beslagene verzet ingesteld bij de beslagrechter toen de deurwaarder op de proppen kwam? Aantonen of iets al dan niet betaald was lijkt me niet onoverkomelijk.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Fortuin
Berichten: 1013

#4 , 23 nov 2015 20:53

Misschien niet de opmerking die u verwacht, maar hoe kan u nu niet weten dat één van deze aanslagen reeds betaald was? Telefoon opnemen en contact opnemen met de ontvanger?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 23 nov 2015 21:59

Het overschot van de opbrengst van de wagen zal u terugbetaald worden.
Blijkbaar was er dan toch nog een deels openstaande schuld en werd de auto terecht aangeslagen én verkocht.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

poloman
Topic Starter
Berichten: 106

#6 , 02 dec 2015 18:59

Rekeningafschriften werden opgezocht
Een van de twee was integraal betaald,
De tweede slechts gedeeltelijk gezien BO weigerde onderzoek te verrichten naar eerdere klachten aangaande overbelast.
DW zal zich nadien excuseren voor zijn beroepsfouten, doch wagen blijft hij achterhouden.
"Adviseren doe je vanuit een bepaalde vakinhoudelijke deskundigheid. Adviseren is erop gericht T.S. verder te helpen in zijn/haar specifieke situatie. Als je over directe macht en middelen beschikt dan ben je aan het managen"

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 dec 2015 19:47

doch wagen blijft hij achterhouden.
Werd de wagen niet verkocht? Dan kan hij die toch niet 'achterhouden'?
Was er een openstaande schuld? Mocht de wagen voor die schuld verkocht worden?

poloman
Topic Starter
Berichten: 106

#8 , 03 dec 2015 23:33

Deurwaarder beweert dat hij de wagen verkocht, wagendocumenten zijn echter nog steeds in mijn bezit
De wageninhoud wordt door DW eveneens achtergehouden, hij beweert dat dit slechts 'rommel' zou geweest zijn,
ik meen ergens te hebben gelezen dat de DW een politieagent als getuige hoort in te roepen, daar maakt DW geen melding van,
wel zal hij onderzoekskosten aanrekenen om zijn eigen fout vast te stellen
Of de wagen voor de openstaande schuld mocht verkocht worden???? alvast niet door mij
"Adviseren doe je vanuit een bepaalde vakinhoudelijke deskundigheid. Adviseren is erop gericht T.S. verder te helpen in zijn/haar specifieke situatie. Als je over directe macht en middelen beschikt dan ben je aan het managen"

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#9 , 04 dec 2015 06:18

Deurwaarders amuseren zich niet met het verstoppen van wagens.

Van al het bovenstaande onthou ik: er was per saldo een openstaande schuld en een uitvoerbare titel. De deurwaarder heeft beslag gelegd op roerende eigendommen en die verkocht. Het batig saldo zal u worden terugbetaald.

Dat kunnen weghalen en verkopen zonder dat u akkoord bent is ergens de essentie van heel de operatie en had kunnen worden vermeden door ofwel te betalen en een normale fiscale bezwaarprocedure te volgen, ofwel naar de beslagrechter te trekken voor de verkoop.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

poloman
Topic Starter
Berichten: 106

#10 , 04 dec 2015 10:58

De fiscale bezwaarprocedure werd reeds jaren gevolgd.
De gehele zaak zit reeds sinds 2010 bij de dienst Tucht en Cumul van het Ministerie van Financiën
Het Kabinet van MinFin werd toen aangeschreven- antwoord: wat wilt u dat ik daar aan doe?
Het volgende Kabinet dan ook maar eens aangeschreven- antwoord: wij volgen uw dossier op!

Sindsdien: noegabollen
"Adviseren doe je vanuit een bepaalde vakinhoudelijke deskundigheid. Adviseren is erop gericht T.S. verder te helpen in zijn/haar specifieke situatie. Als je over directe macht en middelen beschikt dan ben je aan het managen"

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#11 , 05 dec 2015 07:49

Meer vaagheid, ik kan uit uw verhaal niet afleiden wat die dienst (waar ik overigens nog nooit van gehoord heb binnen de FOD, niet het Ministerie) van Financiën daar mee te maken heeft. En het kabinet is niet de geëigende weg om wat dan ook op te lossen. U gaat in bezwaar en indien dat niets uithaalt gaat u naar de rechtbank. Het is onmogelijk om met uw schrijfsels iets aan te vangen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#12 , 05 dec 2015 12:08

de dienst Tucht en Cumul van het Ministerie van Financiën
Verkeerde dienst. U moet de dienst Zucht en Gelul contacteren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#13 , 05 dec 2015 12:32

de dienst Tucht en Cumul van het Ministerie van Financiën
Verkeerde dienst. U moet de dienst Zucht en Gelul contacteren.
Roharro, u begint echt gefrustreerd te klinken. Wat is er aan de hand?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

poloman
Topic Starter
Berichten: 106

#14 , 05 dec 2015 13:39

De geijkte weg bestond er TOEN in om klachten naar de belastingontvanger te sturen
wat ook gebeurde
Het zal echter jaren duren eer deze bericht dat hij alle klachten doorstuurde naar de belastingdienst Antwerpen II
Een deel van deze klachten werd doorgestuurd naar de dienst Tucht en Cumul
Deze wenste sindsdien haar onderzoeksresultaten niet vrij te geven.
Ook het Openbaar Ministerie is daar reeds jaren van op de hoogte.
Ter zake seponeerde zij reeds twee gerechtelijke onderzoeken.
Zucht en gelul...? idd
"Adviseren doe je vanuit een bepaalde vakinhoudelijke deskundigheid. Adviseren is erop gericht T.S. verder te helpen in zijn/haar specifieke situatie. Als je over directe macht en middelen beschikt dan ben je aan het managen"

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#15 , 05 dec 2015 14:15

'Tucht en cumul' lijkt me te klinken als een INTERNE dienst, hoewel ik er nooit van gehoord heb, behalve dan als een onderdeel van de personeelsdienst en onder een andere naam. Behalve indien u ambtenaar bent, hoe kan een dossier daar terechtkomen?

Indien de fiscus stilzit (hoewel, blijkbaar was er een bevel tot betaling) en het strafonderzoek op niets uitliep, waarom bent u dan niet naar de rechtbank getrokken? We zijn nu aan post 14 en weten nog steeds niet waarover het exact gaat. U lost stukje bij beetje info en haalt vanalles door elkaar. Men wil u hier helpen maar een beetje structuur lijkt me niet te veel gevraagd, U komt naar ONS, niet omgekeerd.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Andere”