Schuldbekentenis opstellen

sluca
Topic Starter
Berichten: 11

Schuldbekentenis opstellen

#1 , 11 aug 2015 12:50

Beste, mijn vriend en ik hebben een reis geboekt en volgende week vertrekken we. Ik heb het grootste deel van de reis voorgeschoten, het is de bedoeling dat hij mij in maandelijkse schijven terugbetaalt. Nu is er recent beslist dat onze relatie stopt. We gaan wel nog samen de reis doen. We zouden dan ook graag op papier zetten wat de schuld is en hoe de aflossingen kunnen gebeuren. Is er een bepaalde manier waarop het document moet worden opgesteld? In hoeverre is het daarna rechtsgeldig? Als er een soort model is om dit soort verklaring op te stellen, dat zou ook helpen. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#2 , 27 aug 2015 16:21

Dat is zeker rechtsgeldig.

Zeker zorgen dat het gedateerd is en door beide gehandtekend.
Best ook handgeschreven en sowiesio in 2voud. een voor jou en een voor hem.
Opgemaakt te Roeselare in tweevoud op 17/08/2015

Ondergetekende, Geert De Bondt, wonende te Affligem, bevestigt hierbij het bedrag van € 2.000 (tweeduizend euro) geleend te hebben van Hilde Vercammen. Dit bedrag zal worden terugbetaald in maandelijkse schijven van minimaal € 200 (tweehonderd euro), waarvan de eerste terugbetaling zal gebeuren voor 31/08/2015. De terugbetalingen zullen gebeuren op rekeningnummer BE12 3456 7891 2345 met als mededeling 'terugbetaling reis Corsica' . Het bedrag moet volledig terugbetaald zijn ten laatste op 30/06/2016.

Geert De Bondt Hilde Vercammen
(handtekeningen)

Reclame

Terug naar “Andere”