Domicil tijdelijk bij ouders

club25
Topic Starter
Berichten: 84

Domicil tijdelijk bij ouders

#1 , 16 feb 2015 13:35

Situatie:

Huis normaal verkocht en ik kan eventjes in het huis inwonen van de bomma van mijn vriendin die in een rusthuis zit

Ik zou voor een beperkte periode mijn domicil bij mijn ouders willen zetten.

Kan dit en heeft dit gevolgen voor hun ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 16 feb 2015 13:46

Deze week nog gelezen dat men strenger gaat optreden tegen domiciliefraude. Normaal gezien is uw domicilie de plaats waar je effectief verblijft, in casu het huis van de bomma.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 16 feb 2015 17:19

En gezien bomma in rusthuis moet worden ingeschreven is dat toch geen probleem?

Reclame

mjers
Berichten: 1788

#4 , 17 mar 2015 08:49

Deze week nog gelezen dat men strenger gaat optreden tegen domiciliefraude. Normaal gezien is uw domicilie de plaats waar je effectief verblijft, in casu het huis van de bomma.
Men gaat inderdaad strenger optreden tegen domiciliefraude.
Maar maak wel een onderscheid tussen domiciliefraude en domiciliefraude.

Veel fraudeurs laten zich elders inschrijven om bv, meer inkomen te ontvangen, minder belastingen te betalen... enz. Dit is de "echte" fraude die ze willen aanpakken.
Niet de situaties die hierboven beschreven staat.

Om de vraag te beantwoorden:
Voorgestelde oplossing kan dus zonder problemen.
Er zullen er wel een paar zijn op dit forum die op de gevaren gaan wijzen.
Maar in realiteit is er geen probleem met bovenvernoemde situatie. En heeft dus geen gevolgen voor uw ouders.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 17 mar 2015 12:35

Opdat er van fraude kan worden gesproken moet er m.i. toch een onwettig geldelijk (of materieel) voordeel zijn.
Indien dat er niet is kan er toch geen sprake zijn van fraude?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 17 mar 2015 13:05

Men moet ingeschreven zijn op die plaats waar men zijn belangen heeft ... dus indien wonende in huis grootmoeder moet men daar ingeschreven zijn.
Stel er breekt brand uit - BW vraagt politie na te zien of er iemand woont: controle zegt onbewoond pand.
Dus zal er geen zoekactie zijn totdat men weet heeft dat er in werkelijkheid iemand verbleef. Of zal bij nacontrole een verkoold lichaam aangetroffen worden.
Niet wonen op adres is bovendien correctioneel vervolgbaar.

Terug naar “Andere”