Welk nut heeft het vredegerecht?

johbru
Topic Starter
Berichten: 1

Welk nut heeft het vredegerecht?

#1 , 02 sep 2014 18:48

Ik wenste een geblokkeerde rekening te deblokkeren.Ik ga naar het vredegerecht en leg het probleem voor aan de griffie,deze op hun beurt verwijzen mij door naar de vrederechter.Na een ganse voormiddag daar te hebben wachten mocht ik binnen gaan.De tegenpartij was niet komen opdagen.De rechter zei geen bemiddeling mogelijk zonder tegenpartij.Vervolgens was het geen zaak voor de vrederechter,maar rechtbank van 1ste aanleg.Ik antwoordde, ok dan zal ik daar maar naar toe gaan,maar liet toch mijn ongenoegen horen dat de griffie dat niet kon zeggen aan mij.Vervolgens antwoordde de rechter mij: "Dat zal u wel meer kosten dan dat erop de rekening staatib1ste aanleg". Dus de zaak is niet voor hem,maar een andere rechtbank en dat zal meer kosten dan dat wat er op de rekening staat. Welk nut heeft het vredegerecht dan nog?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 02 sep 2014 19:36

De taken van iedere rechtbank zijn bij wet vastgelegd. Daar kan geen enkele vrederechter wat aan veranderen.

Wat was het doel van de geblokkeerde rekening?

Reclame

Terug naar “Andere”