Extra factuur makelaar

patrick1980
Topic Starter
Berichten: 1

Extra factuur makelaar

#1 , 03 jul 2014 13:18

Hallo,

Ik heb mijn huis verkocht via een makelaar, is verder allemaal prima verlopen

De sleuteloverdracht is al geweest, en alle rekeningen zijn betaald

Een paar dagen later belt de makelaar op of ik even langs kon komen, want er was een foutje gemaakt.
Toen ik vroeg wat er aan de hand was en of het ernstig was kreeg ik als antwoord: Dat doen we liever niet over de telefoon, maar kom maar langs dan kunnen we het uitleggen.

Maar toen ik op kantoor was kwam de aap snel uit de mauw... er kwamen allemaal papieren tevoorschijn en een moeilijk verhaal... conclusie was dat hun een dikke fout hebben gemaakt op de eindfactuur en of ik nog even een paar honderd euro wou betalen.

Ik ben het hier niet mee eens en dat heb ik ook gezegd.
Naar mijn mening hebben ze me ook erg voor het blok gezet.

Ik heb de rekening die ik gekregen heb gewoon netjes betaald, en daar stond duidelijk op definitive factuur.

Dit kunnen ze toch niet maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2014 14:16

Een factuur is slechts de bevestiging van de voorheen afgesloten overeenkomst.

Een factuur die opgesteld wordt, maar waarin een vergissing begaan wordt, ontneemt de schuldeiser niet het recht te vorderen waar hij volgens de overeenkomst recht op heeft. Dergelijke factuur kan niet beschouwd worden als een afstand van recht.

De vraag is dus in eerste instantie: heeft de makelaar volgens de overeenkomst recht op wat hij nu vordert?

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 08 aug 2014 12:03

allemaal papieren........ een paar honderd Euro...

Zou het kunnen dat ze nagelaten hebben de kosten van opzoekingen op factuur te zetten ?

Reclame

Terug naar “Andere”