Nederlands loon in Belgische aangifte personenbelasting

krisss
Topic Starter
Berichten: 60

Nederlands loon in Belgische aangifte personenbelasting

#1 , 02 mei 2016 14:03

Hallo,

Ik woon in België maar werk in Nederland.
Op mijn jaaropgaaf 2015 staat de loonbelasting en nominale premie vermeld. Die mag ik in mindering brengen van mijn fiscaal loon alvorens op te nemen in mijn aangifte personenbelasting in België.

Mogen de bijdrage Zvw Buitenland en bijdrage AWBZ buitenland ook in mindering worden gebracht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

krisss
Topic Starter
Berichten: 60

#3 , 02 mei 2016 14:40

het is toch een verplichte sociale bijdrage?

Reclame

Billybob
Berichten: 124

#4 , 02 mei 2016 14:59

De heffing ZVW (het bedrag op de jaaropgave) is sinds een paar jaar een werkgeversbijdrage geworden. En dus geen werknemersbijdrage.

Ik meen mij wel te herinneren dat enkel het verplicht gedeelte van de ZVW, dat - als ik mij niet vergis- apart betaald moet worden nog aftrekbaar is. Dit is iets van (bij een gewoon loon) een kleine 100€ of zo per maand. Dit staat ook niet op de jaaropgave.

Deze is wel nog aftrekbaar. Mag eventueel ingevuld worden onder code 1257 (als een sociale bijdrage).


Billybob
Berichten: 124

#6 , 02 mei 2016 15:27

In die link spreken ze dus wel van ZVW :?

Neem anders eens contact op met de dienst 'buitenland'. Dan weet ge het zeker. Ik dacht dat het niet meer ging (aangezien werkgeversbijdrage) en dat enkel dat apart gedeelte (verplicht gedeelte) nog aftrekbaar was.

Er zijn in elk geval berichten van wijziging voor verzonden.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”