ouders ten laste of niet?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

Re: ouders ten laste of niet?

#16 , 08 okt 2014 13:04

Stel de vraag rechtstreeks bij FOD FInancien en confronteer uw controleur met het antwoord.

Het is zo flagrant dat ik echt denk dat het een stomme vergissing is.
Hij spant alleszins de kar voor het paard. De wet heeft de fictie ingevoerd dat 65 plussers ten laste kunnen worden genomen ik het gezin waar ze toe behoren niettegenstaande ze fiscaal normaal niet ten laste kunnen zijn wegens veel te hoog inkomen. Door het feit dat ze ten laste worden genomen in hun gezin is er automatisch iemand anders gezinshoofd aangezien een persoon ten laste per definitie geen gezinshoofd kan zijn. Het is dus aan de andere gezinsleden te bepalen wie de ouders die in dit geval verkeren fiscaal ten laste gaat nemen.
Er zou enkel een probleem zijn indien twee of meer kinderen in dat gezin de ouders ten laste zouden nemen (hetgeen in de circulaire wordt verduidelijkt).
Ik lees nergens in de circulaire dat het enige kind zou moeten bewijzen dat hij gezinshoofd is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ironmaiden
Topic Starter
Berichten: 8

#17 , 08 okt 2014 14:40

Ik heb een mail verstuurd naar de fod financiën, afwachten dus... Op de infolijn wist men van niets en vond men het ook allemaal wat overdreven...

Bart_d
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#18 , 09 sep 2016 19:46

Wat was het antwoord dan van de fod financien ?

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”