#1 , 12 sep 2014 21:17
Beste,
In mei krijg ik een rekening van de belastingen voor een bedrag van 310,09 euro, te betalen voor 16 juli.
Door een misverstand klasseer ik deze rekening in de overtuiging dat ik ze betaald heb zonder dat dit het geval is.
Op 26 augustus verstuurt de FOD een herinnering voor deze rekening, niet aangetekend, zonder datum op de brief, zonder uiterste betaaldatum, ik ontvang de brief een van de laaste dagen van augustus.
Het is een hectische periode met een dochter van 3 die in spoed belandt, de eerste schooldagen en een ferme verkoudheid, ik probeer de week door te komen en plan in het weekend mijn betalingen, waaronder deze rekening. Ik krijg hier echter de kans niet toe, op dinsdag 2 september wordt opdracht gegeven mijn rekeningen te blokkeren, op vrijdag 5 september stel ik plots vast dat ik geen enkele betaling meer kan doen, dat ik ook geen geld meer kan afhalen.
Ik sta er alleen voor met een dochtertje van 3 en ik ga een week later een nieuw weekend in zonder dat ik aan mijn rekeningen kan, ik kan geen geld afhalen, ik kan geen boodschappen doen, naar de dokter gaan, medicatie halen, mijn rekeningen betalen.
Kan dit zomaar? Mag de FOD zomaar rekeningen blokkeren zonder dat er enig aangetekend schrijven is, zo kort na een eerste aanmaning en zonder enige verwittiging?
Ik heb geen enkele intentie om belastingen te ontduiken, ik werk, betaal bijdragen en rekeningen, ik heb nergens schulden, ik heb me enkel vergist,
vallen dergelijke consequenties te verantwoorden?
Veel dank,
Elke