onderneming starten in belgie of buitenland

excellentarbite
Topic Starter
Berichten: 6

onderneming starten in belgie of buitenland

#1 , 01 nov 2013 19:33

Hallo,

Ik ben deeltijds zelfstandige met relatief lage extra inkomsten in bijberoep. (-5500) dus niet BTW plichtig.

Ik ben wel bezig met een product te ontwikkelen in mijn vrije tijd die ik op het internet zal verkopen aan wereldwijde klanten. Mijn hoop is natuurlijk dat dit allemaal goed gaat en mijn inkomsten zullen verhogen.

Nu, de wereld economie is in mijn mening weinig-vergelijkbaar met die van belgie en daarmee bedoel ik dat budgetten van meeste buitenlandse klanten lager is als die van belgen waardoor dat ik een extra beentje voor zal moeten zetten en om mijn zaak volledig op te starten wil ik deze zo min mogelijk belasten in eerste instantie.

Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld met een buitenlandse entiteit te werken om de belastingsdruk te verlagen aangezien ik dan ook voornamelijk met buitenlandse klanten zou werken?

Want voor zover ik het begrijp zou ik al gemiddeld, na afgifte van BTW ook nog eens de helft van de inkomsten moeten afgeven aan belastingen. Als ik dan denk dat buitenlandse ondernemers/concurrenten minder nodig hebben om door de maand te komen(en misschien sommigen zelfs helemaal geen belastings-aangifte doen in derde wereldlanden zoals India), is het moeilijk om te concurreren in huidige toestand. Een mogelijkheid is misschien om in het buitenland te gaan wonen :-), maar dat zie ik zo niet zitten.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
neira
Berichten: 89

#2 , 01 nov 2013 22:32

Ge zijt weldegelijk btw plichtig. Ge moet een btw nr aanvragen, alleen kan je met lage omzet wel van vrijstellingsregeling genieten, maar dat maakt u niet niet-btw plichtig.

Verder vraagt ge illegale dingen. Als ge uw zaak van hieruit leidt, betaalt ge hier belastingen, werkelijke zetel telt altijd, geen maatschappelijke zetel in buitenland.

Met een vennootschap zal je nog altijd beter af zijn dan alles in pb te laten belasten, maar daar staat een prijs tegenover, en het wordt pas de moeite vanaf een zekere omzet.

De echt beste en faire methode is daadwerkelijk uit dit apenland verhuizen. Bv. Luxemburg. Op drie uur rijden staat ge bij uw familie op zondag, de andere zes dagen moet ge toch werken.

Franciscus
Berichten: 38643

#3 , 01 nov 2013 23:13

En geconfronteerd worden met de problemen in een ander a.. land.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”