Factuur kinderopvang komt niet

EvelyneL
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Factuur kinderopvang komt niet

#1 , 23 feb 2024 17:05

Ik vroeg me af tot welke termijn een kinderopvang (crèche, tot leeftijd 3j) nog facturen mag opsturen.
Onze dochter gaat al sinds bijna een jaar naar de crèche. Al die tijd kregen wij nog geen enkele factuur hiervan, terwijl in ons contract staat dat ze de eerste week na de maand zouden worden door gestuurd. Communicatie verloopt heel moeilijk, bijna elke maand vraag ik via mail en in persoon om de betreffende facturen, maar nooit komt hierop reactie.
Nu is mijn vraag hoe lang ze nog kan wachten om alle facturen op te maken en een betaling te eisen. Het wordt zo namelijk een heel aanzienlijk bedrag.

ongelukbelaagd
Berichten: 517

#2 , 23 feb 2024 17:28

Dat is toch een vreemde situatie.
Ik zou juist denken dat kinderopvang het moeilijk heeft en zeker facturen uitstuurt.
Goed dat je geen facturen krijgt, maar je verliest zo ook je belastingsvoordeel van vorig jaar.

Ik wou dat ik je kon antwoorden maar ik weet het niet. Ik ben geen jurist.

CityBird
Berichten: 796

#3 , 23 feb 2024 17:45

Nu is mijn vraag hoe lang ze nog kan wachten om alle facturen op te maken en een betaling te eisen. Het wordt zo namelijk een heel aanzienlijk bedrag.
Afgezien van het mogelijke belastingsvoordeel kan je dat toch vermijden door gewoon het bedrag dat je verschuldigd bent gewoon elke maand opzij te zetten. Maakt toch geen verschil dan?

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”