Mg auto kopen in frankrijk

misterke
Topic Starter
Berichten: 44

Mg auto kopen in frankrijk

#1 , 13 feb 2024 20:01

Wij hebben vernomen dat deze auto s nu 7000€ goekoper zijn in frankrijk omdat de fransenoverheid op andere europese merken een ecologiepremie gaf van 7000€.

Frankrijk kende enkel een ecologiepremie toe aan merken die een lage co2 voetafdruk hadden bij de productie en mg als chinese invoerder viel hier buiten, daarom is mg deze premie gaan omzeilen en zelf 7000€ korting gaan toekennen aan hun klanten. Althans als mijn informatie juist is

Wij namen contact met mg frankrijk en eerst werd gesteld dat belgische inwoners ook deze modellen met korting konden aankopen op voorwaarde dat ze de wagen in frankrijk ophalen. Echter de dealer in frankrijk weigerde.

Daarna hebben wij mg belgie gecontacteerd en kregen wij dit antwoord:

Ik heb uw e-mail met uw reactie over de prijssetting in het buitenland van MG-wagens aandachtig gelezen en dank u voor uw interesse in onze producten.

U hebt mogelijk een artikel gelezen in de krant over de prijzen van wagens in het buitenland. Wat er in dat artikel niet gezegd wordt dat is dat u dient rekening te houden met bepaalde voorwaarden die van toepassing zijn in het welbepaalde land.
Zo is het correct dat de prijs in Frankrijk van de MG4 veel lager ligt dan in België. Frankrijk staat ook een premie toe op elektrische wagens van 7.000-euro. Alleen is deze premie enkel geldig op bepaalde nieuwe stockwagens en als u de wagen inschrijft in Frankrijk. Als u zou kopen in Frankrijk en u schrijft de wagen in België in dan hebt u geen recht op deze premie. Gevolg de wagen wordt dan zelfs duurder dan een MG4 gekocht in België met de premie van de Vlaamse overheid.
In principe kunt u in Frankrijk een wagen gaan kopen maar weet dan dat dit aan andere voorwaarden is.
Dus opletten hiermee en altijd de lokale voorwaarden erbij nemen. Ik ga ervan uit dat de Franse verdeler u dit heeft willen duidelijk maken.

Ik hoop u hiermee te hebben geïnformeerd.


Ik wil even verifieren of dit zeker wel klopt want deze klantadviseurbheeft het over de premie die enkel geldt voor wagens die ingeschreven worden in frankrijk maar het gaat om de korting die mg geeft wat volgens mij geen premie is want de vorige klantenadviseurs meldde ons hier niet op te kunnen antwoorden omdat dit niet binnen hun kennis en verantwoordelijkheid viel.
Laatst gewijzigd door misterke op 13 feb 2024 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW
Berichten: 12852

#2 , 13 feb 2024 20:13

Als u de auto in Frankrijk wil kopen, is de Franse wetgeving van toepassing en kan u beter een Frans forum raadplegen.

misterke
Topic Starter
Berichten: 44

#3 , 13 feb 2024 20:49

de voorwaarden staan hier maar als ik dit vertaal krijg ik dat het geldig is op wagen aangekocht op het franse vasteland of corsica maar niet dat ze in frankrijk ingeschreven moeten worden. ik zal de vraag anders aan mijn rechtsbijstandsverzekeraar stellen

https://www.mgmotor.fr/campaign/mg-ehs-nouvelle-offre

Reclame

Franciscus
Berichten: 38613

#4 , 13 feb 2024 22:29

Maar u moet de FR wagen wel invoeren in BE ...en dat loopt via douane (Fod.Fin.).

peperkoek
Berichten: 63

#5 , 27 feb 2024 10:25

Ja, je mag als Belg een wagen kopen in Frankrijk en over de prijs onderhandelen.

Enkel, als je deze wil inschrijven in België, zoals hierboven reeds aangehaald, moet je de wagen dan invoeren.

https://www.vlaanderen.be/homologatie-v ... aar-belgie

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”