Zwartwerk!

watnutedoen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zwartwerk!

#1 , 17 jan 2024 23:39

hallo,

Een lastige situatie.
Ik ben een paar keer gaan werken bij een toenmalige vriend zijn ouders als vriendendienst, ook en heb cash geld ontvangen voor de werken.(geld ontvangen in mijn handen dus geen bank registratie)
Nu ik en die toenmalige vriend hebben ruzie en wilt mij gaan aangeven bij de sociale dienst voor zwart werk.
ik zat en zit thuis met zware depressie maar om toch eens buiten te komen zoals mijn spycholoog voorsteld vond ik het prima om bij zijn ouders te gaan werken als het mij paste. want vast werk is nog niet van doen.
nu hij heeft enkel smsjes dat ik naar daar was en of dat ik klaar was en wanner ik zou terrug komen. Nu zijn deze genoeg om aan te tonen dat ik een zwartwerken ben bij de overheid.
want anders verlies ik wss alles en duwt hij mij verder in de put plus zal ik ook alles moeten terrug betalen dat ik heb gekregen als uitkering (ik wist dit was fout en niet legaal maar ja) zit al met schuldbemiddling en een vast inkomen van 80euro per week en kom van 2400 per maand dus is niet makkelijk om ineens naar 80 de week te gaan. nu zit ik hier al dagen aan te denken. dus ik kom naar hier om deze eigenlijk te vragen. wat moeten ze als effectief bewijs hebben eer ze kunnen aantonen zwart werk. als ook krijgen de ouders moest er genoeg bewijs zijn ook geen boete ?

bullgod
Berichten: 308
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2024 00:18

misschien kan u in uw belastingaangifte deze occasionele inkomsten aangeven?
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Franciscus
Berichten: 38614

#3 , 18 jan 2024 21:32

Schuldbemiddeling .... is de bemiddelaar in kennis gesteld dat u een (eenmalige) vergoeding hebt gekregen?

Reclame

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jan 2024 09:32

Maar waarom zou iemand in godsnaam een werknemer beschuldigen van zwartwerk, dan lap je er ineens toch ook de werkgever bij lijkt me? En dat is familie van die persoon als ik het goed begrijp?

LYNX XX
Berichten: 2529
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jan 2024 09:39

Maar waarom zou iemand in godsnaam een werknemer beschuldigen van zwartwerk, dan lap je er ineens toch ook de werkgever bij lijkt me? En dat is familie van die persoon als ik het goed begrijp?
Correct : zo kunnen beide partijen boeten betalen. Mooie zoon moet je maar hebben om te zwijgen van vriend.

bullgod
Berichten: 308
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 jan 2024 10:38

Prietpraat is des duivels oorkussen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”