Buitendlandse inkomst VS

dardaneller
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

Buitendlandse inkomst VS

#1 , 13 jul 2023 09:46

Beste allen,

Twee vragen over buitenlandse inkomsten:

Ik had ooit (ik denk 2-3 jaar geleden) een poster of een grafisch design geupload naar een online webshop -als test om te zien of het zou verkopen, maar zonder succes. En zo is dat in de vergetelheid geraakt en heb ik daarmee niets meer aangevangen.

Blijkbaar zou alsnog iemand of meerdere personen (ik weet het niet) daarvan een kopij van besteld hebben en nu krijg ik vanuit de VS een belastingfiche voor een bruto inkomen van 20 dollar voor heel 2022. In het schrijven uit de VS staat dat ik verder niets hoef te doen, indien ik akkoord ben met hun afdracht.

1 > Nu ga ik dit aangeven als buitenlandse inkomsten en toevoegen aan code 1250 >> is dit juist?

2 > In 2022 was ik werkloos, gaat deze 20 dollar voor mij een probleem veroorzaken, omdat ik werkloosheidsuitkering kreeg?

Bedankt voor jullie inzichten.

Vg,

dardaneller
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2023 21:41

Collega's,

Wellicht is iedereen druk met eigen aangiftes bezig, maar is er niemand die met bovenstaande ervaring en/of expertise heeft om eventjes te delen?

Blijkbaar is er een tool van de FOD zelf MOVIT als hulpmiddel voor buitenlandse inkomstem, maar daarin staan slechts handvol EU landen en het VK. In mijn geval gaat het om een bedrag van 20 USD met een fiche uit de VS..

Ik lees ook her en der dat een occasioneel inkomen niet hoeft aangegeven te worden, indien bedrag bescheiden blijft. In hoeverre deze info juist is en hoeveel juist 'bescheiden' is, weet ik niet..

Maar mijn grootste vraagteken/zorg (dewelke los staat van de deadline voor de aangifte) is nog steeds:
In 2022 was ik werkloos, gaat deze occasionele 20 dollar voor mij een probleem veroorzaken, omdat ik werkloosheidsuitkering kreeg?

Nog 2 dagen te gaan, hopend op hulp alsnog...

Vg,

LeenW
Berichten: 12900

#3 , 13 jul 2023 21:43

Bel morgen eens naar de FOD zelf - 0257 257 57

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5946
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 13 jul 2023 22:26

20 dollar bruto in de VS?
Netto dus nog minder...
=>Verticaal klasseren:
"De minimis non curat praetor."
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

dardaneller
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jul 2023 10:05

Bel morgen eens naar de FOD zelf - 0257 257 57
Maar dit is wel een heeeel gemakkelijke manier om elke topic met 1 reply af te sluiten, slim gezien.

Ik denk dat iedereen wel ergens in het proces de FOD, de boekhouder, de advocaat, de notaris,... contacteert. Maar een forum is toch een plaats om af te tasten, ervaringen uit te wisselen,...

Op zich is voorstel zo gek nog niet, zij het niet dat ze blijkbaar geen vragen meer beantwoorden over aangiftes - volgens hun website.

LeenW
Berichten: 12900

#6 , 14 jul 2023 10:10

Bel morgen eens naar de FOD zelf - 0257 257 57
Maar dit is wel een heeeel gemakkelijke manier om elke topic met 1 reply af te sluiten, slim gezien.

Ik denk dat iedereen wel ergens in het proces de FOD, de boekhouder, de advocaat, de notaris,... contacteert. Maar een forum is toch een plaats om af te tasten, ervaringen uit te wisselen,...

Op zich is voorstel zo gek nog niet, zij het niet dat ze blijkbaar geen vragen meer beantwoorden over aangiftes - volgens hun website.
U zegt dat het dringend is, dan is dat de beste oplossing.

Ze beantwoorden geen vragen meer? Dat gaat u toch verkeerd begrepen hebben.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”