waar ocasionele inkomsten aangeven in 2016 op belastingsaangifte?

massief
Topic Starter
Berichten: 5

waar ocasionele inkomsten aangeven in 2016 op belastingsaangifte?

#1 , 24 mei 2016 18:31

Ik had in 2015,na opkuis, drie keren oud ijzer geleverd bij de schroothandelaar voor een bedrag van totaal 280€
Ik vermoed dat zoiets moet aangegeven worden op de belastingbrief maar ik vind de juiste rubrieknummer niet.
Tot hoeveel mag men vrij verdienen zonder dat het als een bijberoep zou aanzien worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 mei 2016 19:20

oud ijzer van uw eigen bezittingen? Of oud ijzer van andermans woningen die u verzamelde en verkocht?

massief
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 25 mei 2016 08:04

Bedankt voo ruw reactie.
Oud ijzer van eigen bezittingen
Wat is het verschil als ik vb de garage van mijn overleden schoonvader leegmaak?

Reclame

Fortuin
Berichten: 1013

#4 , 25 mei 2016 12:00

Dingen die u verkoopt uit uw eigen vermogen zijn in principe belastingvrij en dient u niet aan te geven. Het bovenstaande lijkt mij daaronder te vallen.

De aangifte als diverse/occasionele inkomsten dient eigenlijk eerder voor bijvoorbeeld een dienst dat u verleent (bv. éénmalig een cursus geven over iets). Het bedrag maakt op zich weinig uit, wel de regelmaat tussen uw (handels)daden.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”