Fiscaliteit

jasperseddy
Topic Starter
Berichten: 1

Fiscaliteit

#1 , 25 nov 2015 13:51

Beste,

Ik ben zonder men medeweten ambtshalve uitgeschreven geweest met het resultaat dat mijn belastings aangifte voor de jaren 2012,2013,2014niet in orde waren. Heb een boekhouder/account geraadpleegd om orde op zaken te stellen. Er was geen voorafgaande prijs afgesproken om dit in orde te stellen.Na verloop van tijd betaal ik 250euro waarvan afschrift.Dit voor afhandeling van de aangifte personenbelasting 2012/2013/2014. staat]geschreven en ondertekend.Daar de belastingaangifte van 2012 verkeert was ingevuld hebben ze dit moeten corrigeren , vandaag krijg ik een bijkomend fact in de bus van 481,45euro min reeds ontvangen voorschot van 250 is nog 181,45euro te betalen . Wat zij mijn rechten en mijn plichten hieromtrent? Ben ik verplicht om deze som te betalen??????

Met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 25 nov 2015 13:58

Dat lijken mij geen abnormale tarieven. U hebt de boekhouder de opdracht gegeven om dat in orde te maken, dus als zijn prijs/uur klopt, gaat u dit moeten betalen.

jef007
Berichten: 1683

#3 , 25 nov 2015 15:38

wat kan er in orde gemaakt worden?
u was ambtelijk afgeschreven, voor de fiscus bestond u niet meer!!
u kan geen belastingsaangiften ontvangen hebben om in te vullen vermits u geschrapt was in het Rijksregister

Reclame

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#4 , 25 nov 2015 21:55

Eddy,

Dit lijkt me zeer billijk en zelfs goedkoop voor 3 aanslagjaren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

jef007
Berichten: 1683

#5 , 26 nov 2015 12:01

billijk en goedkoop???
hij kan geen aangiften ontvangen hebben om in te vullen!
en wat zou er kunnen ingevuld worden? welke loonfiches???
hij bestond niet voor het Rijksregister!

simonjo
Berichten: 285

#6 , 27 nov 2015 11:00

@jef007:
Ambtshalve uitgeschreven wil zeggen geschrapt op de gemeente zodat je geen vast adres meer hebt, daarmee verdwijn je niet uit het rijksregister he.

Geen vast adres... dan kan je geen post ontvangen, heb je ook problemen om een uitkering aan te vragen, OCMW steun etc...

Je moet gewoon een vast adres hebben en de ontbrekende belastingaangiften invullen met de loonfiches die je hebt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 nov 2015 11:06

Een vennootschap kan ook ambtshalve uitgeschreven worden, elke drie maand staat er een grote lijst van in het staatsblad, ik denk dat Jef het op deze bedoeld.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”