Werken in Nederland Bijberoep in België

SiemenG
Topic Starter
Berichten: 10

Werken in Nederland Bijberoep in België

#1 , 07 okt 2015 11:58

Ik zou halftijds kunnen beginnen werken (thuiswerk vanuit België) voor een bedrijf dat in Nederland gevestigd is.
Nu zou ik graag een bedrijf in bijberoep starten, is dit mogelijk aangezien ik eigenlijk halftijds werk voor een Nederlands bedrijf?
Of is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 okt 2015 08:35

De eerste vraag die zich stelt is waar u effectief werkt. Waarschijnlijk zal dit beoordeeld worden als dat u werkt in België en zal u dan ook volledig onder de Belgische belastingsregels vallen.

(sowieso zal u een activiteit in bijberoep kunnen uitoefenen, laat dat duidelijk zijn)

De beoordeling van de eerste vraag hangt af van invulling van je job.

SiemenG
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 21 okt 2015 16:36

De eerste vraag die zich stelt is waar u effectief werkt. Waarschijnlijk zal dit beoordeeld worden als dat u werkt in België en zal u dan ook volledig onder de Belgische belastingsregels vallen.

(sowieso zal u een activiteit in bijberoep kunnen uitoefenen, laat dat duidelijk zijn)

De beoordeling van de eerste vraag hangt af van invulling van je job.

Bedankt voor de hulp

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”