Bedrijfswagen in combinatie met bedrijfsfiets

Axxit
Topic Starter
Berichten: 2

Bedrijfswagen in combinatie met bedrijfsfiets

#1 , 15 apr 2014 09:47

Hello,

weet er iemand of een bedrijfswagen en een bedrijfsfiets combineerbaar zijn ?
Een werknemer van ons heeft reeds een bedrijfswagen (hij betaalt daar maandelijks VAA op en is beperkt fiscaal aftrekbaar volgens de regels), maar we willen bekijken of we hem daar bovenop ook een bedrijfsfiets kunnen geven.

Indien we dat zouden doen, wat gebeurt er met de fiscale aftrekbaarheid, BTW, ... op de reeds ter beschikking gestelde bedrijfswagen ? Blijft dit hetzelfde of dalen deze voordelen en/of fiscale aftrekbare bedragen ?

Bedankt bij voorbaat voor jullie info en feedback !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 16 apr 2014 23:33

Axxit,

als bedrijf hebben jullie toch een sociaal secretariaat die dit soort dingen kan nakijken?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Axxit
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 21 apr 2014 19:58

Basejumper,

klopt inderdaad, zij zeggen dat het "geen probleem" is, maar ze kunnen het niet voldoende staven naar mijn mening, geen verwijzing naar een stukje tekst of dergelijke. De 1e medewerker zei me dat dat niet kon, toen ik terug belde zei een andere medewerker dat het geen probleem zou mogen vormen.

Reclame

bertp
Berichten: 1

#4 , 29 jul 2015 16:15

Even dit topic terug nieuw leven inblazen.

Ik zit met exact dezelfde vraag.

Ik ben in het bezit van een bedrijfswagen waar ik VAA voor betaal. Ik zou liever met de fiets naar het werk gaan en dus (eventueel) een bedrijfsfiets hiervoor gebruiken.
Dit is dan 120% aftrekbaar voor de werkgever en zou voor mij geen VAA aan verbonden zijn.

Alleen, is dit combineerbaar met een bedrijfswagen? Want die ga ik niet laten vallen voor een fiets.

Ik heb al veel opgezocht maar heb hierover nergens een sluitend antwoord gevonden.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#5 , 30 jul 2015 00:13

Het een sluit het ander niet uit. De ter beschikking stelling van een firmawagen of salariswagen houdt niet in dat u geacht wordt elke dag met die wagen naar het werk te komen. Beide voordelen kunnen dus gecombineerd worden.
zoals al eerder vermeld : raadpleeg uw sociaal secretariaat. zij worden daar voor betaald en hebben juristen en fiscalisten in dienst die door uw bedrijf betaald worden...

http://ondernemingsdatabank.indicator.b ... source=rss" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.boekhouder.be/faq/141-hoe-zi ... fiets.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”