Niet geregistred contract automatish verhuur aan venootshap?

johanjansen
Topic Starter
Berichten: 11

Niet geregistred contract automatish verhuur aan venootshap?

#1 , 14 okt 2014 16:33

Hallo,

Juist een brief gekregen dat er huurinkomsten niet aanwezig zijn op mijn belastingsbrief met aanslag in 2011.

Mijn huurder heeft dus de factuur in zijn venootschap ingebracht.

Ik heb echter een huurcontract waar duidelijk staat.

Artikel 7:
Tijdens de ganse duur van de huur moet de huurder de in artikel 1 vermelde bestemming handhaven.

Het gehuurde goed mag in geen geval gebruikt worden voor professionele, industriële of commerciële
doeleinden van welke aard ook. Partijen verklaren uitdrukkelijk dat de verhuring van het desbetreffende
goed enkel zal ressorteren onder de gemeenrechtelijk regeling van verhuring van onroerende goederen
en dat het ook enkel in die context mag gebruikt worden.

en

Artikel 9: Bij niet naleving van de voorwaarden van deze overeenkomst is deze van rechtswege en zonder ingebrekestelling ontbonden, onverminderd het recht op schadevergoeding.

Door beide partijen ondertekend.

Als ik dat laat weten aan de belastignen via email. Dus nog niet aangetekend.

Krijg ik te horen:
Bij de Vennootschappen willen ze geen wijziging doen gezien u geen geregistreerd huurcontract heeft
Voor hen is dit wettelijk en was het ook het bewijs dat u aan een privépersoon voor privédoeleinden verhuurde.
Als het een verhuring aan een Vennootschap is, moet de verhuring niet geregistreerd worden.
Daarom kan ik niet anders dan de xxx euro aannemen op de code 1110
Kunt u het bericht van wijziging voor akkoord terugsturen aub.
Ik stel voor om in de toekomst problemen te vermijden de verhuring toch te laten registreren

Wat nu ? Iemand ervaring hiermee?
Een contract verhuurcontract van een autostaanplaats moet dat dan altijd geregisteerd worden tegen betaling?
Help? advies alles is welkom.

Geen enkele van mijn autostaanplaats contracten zijn geregisteerd betekent het dat ze me allemaal in het zak kunnen zetten?

double post in huur. Wegens paniek

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 14 okt 2014 20:33

Belasting heeft daar niets mee te maken. Uw huurder heeft de garagehuur ingebracht als onkost. dat kan hij gedaan hebben als natuurlijk persoon bij het bewijzen van zijn beroepskosten. dat kan hij als zelfstandige/vennootschap gedaan hebben. U moet zich wenden tot uw huurder en de geleden schade terugvorderen op basis van het contract dat u onderling sloot. U kan perfect het verschil berekenen met en zonder verhoging huurinkomsten. In mijn huurcontracten nam ik een bijkomende clausule op : "indien huurder niettegenstaande deze contractuele overeenkomst deze huur toch aanwendt voor beroepsdoeleinden, spreken partijen af dat de huur verdrievoudigd wordt vanaf belastbaar tijdperk waarin dit plaatsvindt."

Dit geeft je het recht om de afgesproken huur met 3 te vermenigvuldigen, waardoor je de schade ruimschoots compenseert. En waardoor huurders minder geneigd zullen zijn dit te doen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 14 okt 2014 20:35

Geniale clausule! Die ga ik onthouden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

jef007
Berichten: 1683

#4 , 14 okt 2014 21:39

:shock: rare clausule
iets mag niet, maar als ze het toch doen==x3 :?

johanjansen
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 15 okt 2014 00:10

Mooi.

Basejumper wist jij dat je huurcontracten voor autostaanplaatsen moest registeren?

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#6 , 16 okt 2014 17:29

Johan

http://minfin.fgov.be/portail2/nl/e-ser ... nt/faq.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wist dat niet omdat ik zelf geen garages verhuur. Bovenstaande link maakt echter duidelijk dat het inderdaad moet.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

jefke007
Berichten: 1812

#7 , 19 okt 2014 18:28

Normaal moet iemand die garages verhuurt zelfs een btw-nummer aanvragen , maar zelfs de fiscus vind dit een belachelijke maatregel dat ze die wel eens door de vingers zien.

huur maal 3 daar moet men wel mee opletten dat een rechter dit niet onredelijk vindt, maar de dat er inlassen dat de huurder voor alle extra belastingen moet opdraaien lijkt mijn wel gebruikelijk

LeenW
Berichten: 12839

#8 , 19 okt 2014 19:47

Normaal moet iemand die garages verhuurt zelfs een btw-nummer aanvragen , maar zelfs de fiscus vind dit een belachelijke maatregel dat ze die wel eens door de vingers zien.
Ik heb nochtans weet van gevallen waar "particulieren" serieus moesten betalen. Laten we hopen dat dit geen geval is van het ene controlekantoor tegen het andere..

jefke007
Berichten: 1812

#9 , 19 okt 2014 23:20

Normaal moet iemand die garages verhuurt zelfs een btw-nummer aanvragen , maar zelfs de fiscus vind dit een belachelijke maatregel dat ze die wel eens door de vingers zien.
Ik heb nochtans weet van gevallen waar "particulieren" serieus moesten betalen. Laten we hopen dat dit geen geval is van het ene controlekantoor tegen het andere..

13-11-2013 22u52 fiscus :" ik heb u nooit gezien"
http://www.spaargids.be/forum/garage-ko ... t=aangeven" onclick="window.open(this.href);return false; btw garage#p170007

LeenW
Berichten: 12839

#10 , 19 okt 2014 23:37

Tja, hier een geval waar ze 3 jaar teruggingen + 10% boete. Al neem ik die spaargids.be wel met een serieuze korrel zout.

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#11 , 20 okt 2014 19:24

Jefke,

natuurlijk. een rechter zal dat meestal terugbrengen tot de geleden schade. Alhoewel : als partijen dit op voorhand onderling overeenkomen is dat contractrecht en niet onvoorzien; secundo is de vraag of tegenpartij een rechtszaak wil aanspannen en of de kostprijs van advocaat en rechtbank niet groter zal zijn dan de opbrengst. last but not least zal het meestal inderdaad tot een dading komen tussen beide partijen. Maar de clausule is in zoverre effectief dat de huurder niet kan beweren van niets te weten...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”