bank haalt geld van spaarrekening zonder toestemming

KarenK
Topic Starter
Berichten: 10

bank haalt geld van spaarrekening zonder toestemming

#1 , 04 jan 2008 10:35

Vanmorgen ontving ik een uitreksel van de bank. Toen zag ik dat de bank enkele honderden euro's van mijn spaarrekening heeft gehaald voor de dossierkost van ons woonkrediet dat pas in maart 'aanvangt'. dat ze dat geld eerder willen hebben dan kan ik begrijpen, maar dat ze daarvoor aan mijn spaargeld gaan zonder ook maar iets te vragen, dat gaat er bij mij niet in. te meer omdat die spaarrekening van mij persoonlijk is en niet van mij en mijn partner. bye bye aangroeipremie ook, zo vlak voor het einde van het jaar.

Wat kan je hier tegen doen? Niets zeker... Ik vind het een princiepskwestie...

Karen K.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RijmenamsK
Berichten: 50
Locatie: Tienen

#2 , 04 jan 2008 15:54

Als je je lening genomen hebt in de bank waar je ook je zichtrekening en spaarrekening hebt, gebeurt dat wel meer. Normaal gezien werd dit meegedeeld op het moment dat je hun aanbod hebt ondertekend. Ze hebben het recht om dit geld te nemen op het moment dat je je akkoord verklaarde met hun aanbod. In principe wordt dit van de zichtrekening gehaald tenzij hier niet voldoende provisie op voorzien is. Indien de spaarrekening aan de zichtrekening gelinkt is, eventueel via internetbankieren gaan ze het inderdaad van de spaarrekening halen.

Indien je hiermee niet akkoord bent, neem dan contact op met je bank en vraag of zij het geld dat ze van je spaarrekening haalden terugstorten van je zichtrekening met de juiste valutadatum.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”