Oude wijn in nieuwe zakken?!

Vaoke
Topic Starter
Berichten: 400

Oude wijn in nieuwe zakken?!

#1 , 10 jun 2012 15:27

Voila, met deze ben ik weeral een ervaring rijker.
Binnen een nalatenschap, met meerdere erfgenamen, opteerden er twee voor het overboeken van de effecten naar de eigen effectenrekening; de ene is rekeninghouder bij de desbetreffende grootbank.. doch de andere is dat niet.
Het gaat enerzijds om een effect met een defensief karakter en anderzijds om "Strips" van dat zelfde effect; dus er zijn "twee verschillende waardecodes" in het spel.. en nu komt de HEBZUCHT van bedoelde en eerder ondersteunde GROOTBANK opnieuw bovendrijven.
Blijkt dat men voor het overboeken méér moet betalen dan de feitelijke waarde na opdeling en dat men daarenboven "per waardecode" MOET betalen!!!
Moraal van het verhaal?
Men verplicht U aldus om.. en één spaarrekening en één effectenrekening te openen bij deze sponsor; niet zo sportief van de sponsor van een sportclub hé ?!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9895
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 10 jun 2012 18:14

Vaoke , wat wil je eigenlijk zeggen? Wil je iets vragen?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper
Berichten: 4635
Locatie: Diest

#3 , 10 jun 2012 22:46

Beste,,
Even "transfert effecten" intikken in Google en u zal ondermeer via de site bankshopper kunnen terugvinden dat de meeste "kleinbanken" duurder zijn en zelfs tot dubbel zo duur...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Creatief
Berichten: 2513

#4 , 13 jun 2012 23:15

Voake, ik weet over welke bank je het hebt. Ik heb indertijd van onze beleggingsadviseur daar de prijs van gekregen voor het omzetten van aandelen naar een andere bank. Het is inderdaad vrij prijzig en je moet per waardecode betalen. Ik heb in vogelvlucht mijn mails nagekeken of ik die bedragen daar nog van terug vond. Op dit ogenblik staat mijn mailbox bol van berichten.

Ik heb toen de berekening gemaakt en ging er ook van uit dat bepaalde aandelen beter bij deze bank zouden blijven staan dan ze om te zetten naar een grote broker omdat de totale waarde van dat deel te laag was in verhouding met de omzetkosten. Ik kon toen eigenlijk beter het aandeel verkopen, de opbrengst hiervan doorversluizen naar de goedkopere broker. Wegens tijdsgebrek heb ik dat niet gedaan.

Anderzijds, wanneer je de aandelen en zeker strips e.d. wil omzetten naar een andere financiële instelling, dan kan je gedurende ongeveer één maand die aandelen en strips niet verkopen. Dat is nu zo en dat blijft zo. Het neemt enkele weken in beslag voordat de aandelen op rekening van de andere financiïele instelling staan.

Terug naar “Bank & Beurs”