Autolening voor het scheiden

Semovic
Topic Starter
Berichten: 4

Autolening voor het scheiden

#1 , 17 sep 2010 16:55

Dag allemaal!

Ik zal direct to the point komen. Ik en mijn ex-man, hadden voor het scheiden een auto lening aangevraagd. Nu, omdat wij getrouwd waren, moesten we beiden een handtekening zetten. Maar, deze auto was tweedehands aangekocht, en werd op de naam van de moeder van mijn ex-max geregistreerd. Mijn ex-man heeft een ongeval gehad met het wagen en heeft deze verkocht. Nu, omdat de lening door ons beiden werd getekend, moet ik dan nog steeds de helft ervan betalen? Is er nog een mogelijkheid om met afspraak met de man dit bv, 75/25 te maken? Alle hulp hier is welkom, want zelfs mijn advocaat komt hier bijna niet uit..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 17 sep 2010 17:40

Aangezien de lening door beiden werd afgesloten moeten jullie ieder ook de helft betalen. Waarschijnlijk staat er zelfs in het kontrakt dat jullie hoofdelijk aansprakelijk kunnen worden gesteld. Dat betekent dat de bank het geld kan halen bij de persoon die geld heeft.
Wat er met de auto is gebeurd is niet het probleem van de bank en heeft geen enkele invloed op de verplichting tot terugbetaling van de lening.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Semovic
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 17 sep 2010 18:48

En hoe zit het met bijvoorbeeld een nieuw contract bij de bank dat hij 75% van het geld afbetaald en ik 25%, is dat een mogelijkheid? En wat je bedoel je precies met 'de bank gaat het geld halen bij diegene halen die het heeft'. Hij heeft een groter budget dan mij op het moment. Betekend dat dit diegene die het geld heeft, het moet betalen? Wat als hij op dat moment weigert?

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 17 sep 2010 18:53

En hoe zit het met bijvoorbeeld een nieuw contract bij de bank dat hij 75% van het geld afbetaald en ik 25%, is dat een mogelijkheid?
Daarop kan alleen de bank antwoorden, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat ze daar zal op ingaan. En uw ex al zeker niet.

Als niemand betaalt zal de bank beslag leggen. Als slechts één van de twee iets heeft waarop beslag kan worden gelegd zal ze bij die persoon alles invorderen. Degene die alles heeft betaald aan de bank kan daarna de helft terugvorderen bij de andere.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#5 , 21 sep 2010 19:22

U bent beiden aansprakelijk voor de lening. U kan zelf met uw ex afspreken dat iemand 75 % betaalt en de andere 25 %. Zolang de bank haar geld krijgt zal er geen probleem zijn, al betaalt tante nonneke. Op het moment dat er echter een achterstand zou ontstaan zal de bank beide kredietnemers aanspreken en bij beiden loonbeslag leggen. U kan dus een papieren afspraak met uw ex maken, maar die is niet tegenstelbaar aan de bank.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”